Studenti pomáhají s propagací České republiky i o prázdninách

Již 21 let vytváří nekomerční televizní společnost Czech-American TV pro své diváky řadu poutavých pořadů o České republice, které přispívají k šíření jejího dobrého jména a kulturního povědomí. Společnost spolupracuje kromě českých regionů a měst také s institucemi v oblasti školství.

Studenti univerzit pomáhají v rámci semestrálních, bakalářských a diplomových prací. Spolupracuje s ČVUT v Praze, Západočeskou univerzitou v Plzni, Univerzitou Hradec Králové, Slezskou univerzitou v Opavě, Univerzitou Palackého v Olomouci, Masarykovou univerzitou v Brně a HCC univerzitou v Texasu. Jejich studenti se nyní o prázdninách věnují inovaci projektů na webovém portálu televize.

„Zapojení se do tohoto mezinárodního projektu mi dalo možnost využít své znalosti ze školy v praxi, a navíc pro dobrou věc. Mimo jiné pracuji na projektech, které mi dávají smysl a jejich výstupy oslovují širokou veřejnost. Být součástí takovéto propagace mojí vlasti v zahraničí ve mně vzbuzuje národní hrdost,“ říká Jakub Steiner, student cestovního ruchu na univerzitě UHK.

Pořady jsou pravidelně přenášeny na kabelových televizích ve Spojených státech a globálně prostřednictvím webového portálu. Vysílání tvoří vzdělávací videodokumenty, které jsou k dispozici pouze v angličtině. Dosahují více než 6 milionů domácností. „Od roku 2003 již vzniklo a bylo odvysíláno přes 1 500 epizod. Na webu je k dispozici více než 2000 stran v angličtině o České republice a její kultuře. Společně se studenty pracujeme na dalších projektech. Jsem rád, že se někteří z nich dobrovolně angažují i mimo akademický rok,“ řekl John Honner, americký producent a český krajan.

Na konci školního roku se studentům podařilo vytvořit například nové prezentační video, které si přidali do svého portfolia. V něm vystupuje kreslený maskot Český Honza. Pětiminutové video lze přehrát v jeho české verzi na tomto odkazu: www.catvusa.com/promo

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .