CS link a jeho nová nabídka v praxi

cslinkmalyChtěla bych se s vámi podělit o zkušenosti zákazníka CS linku, protože si myslím si, že kromě zpráv z tiskových konferencí CS linku o tom, jakou mají novou báječnou programovou nabídku by jste mohli uveřejnit také názor jednoho z uživatelů jejich služeb, protože to, co CS link předvádí v reálu v posledních týdnech se úplně liší od toho, co prezentují na svých tiskových konferencích.

Já osobně na vyobrazení párků u jejich poslední tiskovky postrádám ohlodanou kost, protože přesně tak mi připadají jejich služby po změnách, které CS link provedl. V celku chápu, že pravděpodobně musí technicky přestavět a zprovoznit nové nabídky, ale podle mě to silně podcenili a způsobili potíže nejen svým zákazníkům, ale zejména sobě, protože jim nepochybně volají stovky naštvaných zákazníků, kteří si něco zaplatili a nemají to. Namísto toho, aby to přiznali a na web napsali pár řádků o přechodných technických potížích, tak si hrají na mrtvého brouka a čekají až se to vyřeší, zřejmě asi samo od sebe. Jako majitel satelitní televizní karty CS linku s předplaceným Géčkem jsem uvítala změny v jejich programové nabídce a systému předplacení programů, protože mám docela konkrétní zájmy a obecné nabídky televizí mne moc nezajímají. CS link nabídl schéma, kdy si můžete zaplatit kterýchkoliv 6 vybraných programů z jejich nabídky a umožnil přechod ze stávajících balíčků na nové nabídky.

Samozřejmě něco je za něco a v podstatě to znamená zdražení služeb, ale to mi to nevadilo, a tak jsem nové nabídky hned radostně využila. Já placenou televizi chápu jako něco, co si zaplatím na dlouhou dobu, běží to a nemusím se o to starat. Proto jsem se rozhodla předplatit si svých 6 programů na 3 roky dopředu a více se o to nestarat. Přes e-shop to nešlo, tudíž jsem sáhla po telefonu a vytočila jsem telefonní číslo CS linku.

20 minut čekání na spojení s operátorkou na jediném telefonním čísle, které na sebe CS link uvádí, mi špitáním do ucha zpříjemňoval Bruce Willis, to asi proto abych si po 10 minutách čekání vzteky nezničila mobil jeho vyhozením z okna. Když jsem se konečně dočkala živého hlasu, začala jsem řešit převod své stávající předplacené nabídky na nové schéma. Do podrobností snad ani nebudu zabíhat, ale abych byla úspěšná a převedla stávají kartu předplacenou na dalších 10 měsíců alespoň na 6 měsíců nové nabídky a nikoliv na 3 roky s doplatkem, jak jsem chtěla, stálo mne to cca 2 hodiny času, další 2 telefonáty a 2 emaily. Že by CS link dal na své internetové stránky informaci o možnostech převodu a proškolil své operátory před tím, než začne dělat reklamu převodu schémat, rozesílat reklamní maily všem svým předplatitelům a pořádat tiskovky, to je vůbec nenapadlo. Nejdůležitější informace na stránky dali, až ve chvíli, kdy už vůbec nestíhali. Do té chvíle však stačili naštvat většinu svých zákazníků a nervy ztrácely zejména jejich přetížené operátorky, kterých je mi upřímně líto.

Tyto problémy si však způsobili sami. Předpokládám, že většina jejich zákazníků je technicky jakž takž gramotná, a kdyby ta informace byla na jejich webu včas, a bylo možné programové nabídky převést v e-shopu, rozdíl zaplatit bankovním převodem na jejich účet, rozhodně by to většina lidí využila a neobtěžovala se někam volat nebo psát.

Jen tak mimochodem, ten systém předplácených kuponů jsem vážně nepochopila – proč si mám kupovat nějaký kupon, no nechť, je to jejich obchodní politika a naštěstí můžu platit i převodem.

Přes tyto potíže se nakonec vše podařilo a všechno fungovalo a mělo fungovat dalších 6 měsíců. Nejsem žádný televizní fanatik, ale protože pracuji doma, televize mi dělá příjemnou kulisu k práci, zejména dokumentární pořady a AXN sci-fi.

cslinkreklamaparky

Moje radost dostala první vážnou trhlinu po několika málo dnech provozu, kdy mi najednou místo AXN a AXN sci-fi začaly běžet jen reklamy na cokoliv. Takže následovala první telefonická reklamace, a po hovoru s Brucem Willisem a evidentně naštvanou operátorkou (což bylo znát už na jejím hlase při zvednutí telefonu), následoval e-mail s písemnou reklamací. Dezorientovaná a nerudná operátorka, která telefon po stisknutí volby „technická pomoc“, zvedla totiž zcela evidentně neměla žádné informace a mám obavy, že ani žádné technické znalosti, tudíž se telefonicky nic nevyřešilo.
Nevadilo, zaplatila jsem si pokec s Brucem Willisem, vyslechla jak báječné nabídky CS link má, a po několika hodinách se programy rozeběhly a přišel omluvný e-mail. Nicméně v tu chvíli už jsem zpozorněla a raději jsem s předplacením dalších 3 let počkala. Ukázalo se, že to bylo moudré rozhodnutí, protože můj příběh tímto zdaleka nekončí.

Na začátku tohoto týdne, najednou z mých předplacených 6 programů přestaly tři fungovat a můj satelitní přijímač mě úpěnlivě žádal o kontakt se zákaznickou linkou poskytovatele služby. Po předchozích zkušenostech jsem se obrnila trpělivostí, a říkala si … počkám, přestavují to, zprovozní mi to, chápu jejich potíže… NE fakt už nechápu!
Takže následovala další reklamace. Několikrát jsem si za své peníze opět poslechla Bruce Willise, ale jeho špitání už zdaleka nebylo příjemné a po poslechu reklam báječné společnosti CS link můj mobil před vyhozením z okna zachránilo jen to, že je to nejnovější model HTC komunikátoru. Když jsem se nikam nedovolala, tak následovala reklamace e-mailem. Odezva žádná. Napsala jsem špatně adresu? Tak znovu a ponížená žádost o odpověď – nic.

Další, tentokrát důrazná žádost o nastavení předplacených služeb  – odpověď opět nepřichází, programy nefungují. Áááá konečně mám odpověď!!! Z mých předplacených 6 programů už mi jde jen jeden, vypnuli mi další dva.
Tak já fakt nevím – koupila jsem si lahodný párek, kupu oschlých vuřtů, nebo jen ohlodanou kost? Nicméně u této společnosti už asi nakupovat nebudu. To, že mi dali na 6 měsíců dva kanály HBO zadarmo mne rozhodně neutěší. Připadá mi to, jako kdybych si šla koupit ten párek, zaplatila ho, ale u východu z obchodu by mi ho v rámci akce vyměnili za levou botu. A jsem si jistá, že nejsem sama.

Autor článku:

Komentáře (11)

  1. Jose

    Hm… Jen pár drobných rad do života. Předně je třeba podotknout, že současné přehazovaní programů se jeví zcela všem a bylo zvoleno velmi nešťastně. Zcela selhávající proces tzv. pozemní digitalizace, díky tomu nárůst amatérů v sat příjmu atd. kteří si s tím nevědí rady. Plus možná už i blížící se vánoce, kdy chtějí lidé trochu klidu. Nic méně dobrá. Předně je třeba si uvědomit, že vše začalo s Novou, tedy tito magoři si nyní a teď usmysleli, že musí mít všechny své stanice na jednom transporderu a díky tomu nastalo ono nepříjemné prohazovaní, takže si běžtě stěžovat především Nově. Vše probíhá v souvislosti se startem MTV Nova. Přesunem Nova Sport, Nova Cinema atd. a v souvislosti s tím se musí hýbat i s AXN, Cinemax atd. Takže nejen, že zdržují pozemní digitalizaci odmítáním vypínání analogu, nejen, že se rafou s ČRa o ceny a z Bukovky, to spouští s měsíčním zpožděním, jakož i jinde, ale podařilo se jim rozesrat už i satelit. Opravdu čert nám byl tuto firmu Nova, dlužen. Dále je třeba podotknout, že firem zabývajících se vysíláním ze satu je více. Tedy především UPC Direct, po té Sky Link po té CS Link a ještě Digi TV a v blízké době se patrně objeví na trhu pátá a to T-Home. Televize na družici Ámos 4°W již jedou česky v testu. Takže je třeba vybrat tu nejvhodnější. Osobně preferuji SKY LINK. Vím proč. Za další je třeba se vyhnout nákupu v OBI a podobných samoobsluhách, kde jsou podřadné komplety. Je třeba nakupovat u odborníků ve specialce i když je to mnohdy o tisíc korun dražší, ale předejde se tím tomu, že potom karta nanačítá, špatně s ní spolupracuje přijímač atd. Za další. Když jsem používal analogový satelitní přijímač, stačilo ho proladit 1x za 3 měsíce a člověk byl stále IN. Toto u digitálu neplatí. Neustálý pohyb je tam pravidlem. Tedy jeden den a jste mimo. Stejně jako dříve byl jeden zatuchlý krám v ulici, kde nic nebylo, dnes jsou jich stovky po městě a co chvíli se mění. Tak se mění i digitální stanice, prostě to tak je, možná nezvyk, ale je to tak. Není třeba povětšinou otravovat firmy, které se tím zabývají, protože jejich operátoři většinou nevědí vůbec o co jde a s problémy si většinou neporadí, spíše dělají dojem sekty, či prošli kurzem budhismu anebo jsou všichni povinně členy sekty Jehovistů apod. a jejich hlavním cílem je zákazníka uklidnit a popřát mu hezký den, to je všude zcela shodné, tedy jak u UPC, tak u CS Linku, tak Sky Link tak Telefonica O2, tak u T-Mobile, tak u Vodofane atd. Volání je z 90% ztráta času. Nejlépe je jít na nějaké specializované satelitní forum, kterých jsou desítky např. velmi známé je parabola.cz a tam se o problému pobavit, zda už ho někdo zaznamenal a o co jde. A většinou do několika minut se člověk dozví správné řešení. Stav svého účtu tj. karty lze většinou zjistit na netu a když umíte napsat takovýto článek, neměl by pro Vás být problém, vstoupit si z netu na kartu, případně ji zresetovat apod. Upozorńuji, že načtení chvíli trvá, tj. je nutné být na programu, který nejde. Třeba i 20 minut. Taková britská SKY BOX OFFICE se načítá třeba 4 hodiny. Takže hlavně nejančit, spíše si zjistit, co se doopravdy děje. Jinak samozřejmě problémy budou. Např. doposud se používal kryptovací systém CRYPTOWORKS, od listopadu se přechází na systém IRDETO, protože Cryptoworks kdysi koupilo IRDETO a teď došli k názoru, že nebudou pracovat na vývoji dvou systému a že jim IRDETO stačí, takže Cryptoworks v podstatě zaniká a bude jen Irdeto sice se dá očekávat, že 2-3 roky nebo bůh ví, jak dlouho, budou ještě podporovat i CRW, tedy to do něj jaksi balit, týká se nejen nás a Slováků, ale i Rakušanů, Turků, MTV atd. Nic méně samozřejmě pokud dnes kupovat nový přijímač, počkat si již raději na přijímač s Irdetem. Opět se tím předejde zbytečným potížím atd. Není to prostě, jako jít si koupit housku nebo rajčata. V neposlední řadě je třeba podotknout, že na zemi je v této chvíli bordel ještě větší. Tedy Óčko odešlo z Mux 3 aby vstoupilo do Mux 4. Neví se kdy a odkud a v čem pojede mux 4. Neví se zda krachne nebo co a kdy a kde bude v Mux 3 CDG a Nova už také jančí s jedním Muxem pro sebe. Takže buďte v klidu, ono se to rozběhá. I ten CS Link i když já bych si ho nekoupil. Opakuji informujte se o konkrétních problémech na specializovaných sat fórech. Mnohdy stačí program v settingu stanici vymazat a znovu naladit. Přijímač totiž nemusí zaznament nebo nastavit automaticky správný IDENT, tedy jde o různé ty balíčky a škatulky, které mají jiná čísla atd. Napřed, jak se říká, většinou na počátačových fórech hledejte problém mezi přijímačem a žídlí a pak teprve jinde. I když je pravdou, že cosi o nespolehlivosti karet Gital / CS LInk, už jsem zaslechl také. Právě proto je nutný pečlivý výběr. Perfektní kompatibilita se strojem. Ty procesy, tam nejsou, na bázi toho, jako když se vaří omáčka. A nyní to ani analogová televize, ze země s jedním knoflíkem, zapni, vypni. Je to blíže počítači, nežli čemu koli jinému. A netvrďte mi, že Vám Windows nikdy nezamrzl nebo se nezřítil nebo vám nějaký program nesloužil poněkud podivně…A kolikrát to byla jen blbost na staně uživatele. Vše.

    1. et

      Děkuji za odborný komentář, který jsem si podrobně prostudovala. Satelit mám se třemi LBN, duál výstupy, a receiver TechniSat DigiCorder HDS2-twin se zabudovaným hardiskem 500G a nějak jsem si zatím nevšimla, že by ho prodávali v obchoďáku. Otočené to mám na tři Astry s pozicí na východě, přičemž klíčová je pro mne Astra 2 na pozici 28,2E, která vysílá britské programy a kvůli které mám rovněž i velkou parabolu. Takže některé z vašich odborných rad jako např. Digi TV jsou pro mne nepoužitelné, protože zrovna tato vysílá ze západní pozice. Používám dvě dekódovací karty, jednu českou, jednu zahraniční, naladěno mám přibližně cca 2000 programů a kvůli české televizi rozhodně parabolu na západ otáčet nebudu.
      Jen tak mimochodem celý problém se vyřešil, protože několik hodin poté co tento článek byl uveřejněn (přesně v 15,35), mi volal technik z CS linku a závadu v nastavení karty svižně odstranili. Jsem naprosto přesvědčená, že při zpětném ‚uzavírání‘ předplácených programů, které běžely několik týdnů v rámci promo akce volně, jim vypadla část karet z korektního zpětného nastavení. Toto bych ještě i pochopila, ale nechápu proč nemohli reagovat na řádně podané reklamace, přesně na číslech a emailech kam je od zákazníků podat chtějí.
      Mimochodem povoláním jsem systémový analytik, počítače si stavím sama, mluvím čtyřmi jazyky, ale bohužel NEUMÍM uvařit omáčku. Také vše.

    2. jx2

      Zdravím , napsal jste mimochodem že : Osobně preferuji SKY LINK. Vím proč. , můžete mi napsat proč ? sám Skylink používám, ale nyní jsme po CSLinku začal pokukovat , proč mám mít HBO, ale už ne HBO2, proč mám mít Sport 1 ale už ne Sport 2, …CSfilm,ale ne CS dětem,nebo mini či jak se to jmenuje a proč musím mít to co nechci a nejen mít,ale i platit ??? Erotika apod. (když ji budu chtít je jí plný net) zajímal by mě váš názor díky

    3. Jose

      @et – Komentář není odborný, pouze laický, jen si s tím asi 8 let hraji. Nevím sice jak jim mohla část karet ,,vypadnout“, ale v každém případě i tak by mělo být bez problémů možné si zápis na kartu zaslat sám z jejich webu. Takže pochopil bych při kontrole své karty na jejich webu, když by tam nebyly správné údaje, tedy o tom, co mám placeno. Pak bych pochopil, že jim něco mohlo vypadnou v zúčtování a administrativě a dotazoval bych se, co se stalo, že to tam nevykazuje aktivaci. Pokud bych viděl, že vše je na webu OK, jak má být. Poslal bych si zápis na svoji kartu sám. Tlačítko k odeslání by tam mělo být funkční. Pokud by k zápisu nedošlo, hledal bych chybu v kontaktech karty a přijímače. V kartě, v přijímači, třeba i firmware přijímače apod. Ale předpokládal bych, že pokud si zápis pošlu, byl odeslán. Takto to za vás musel udělat někdo jiný. Nu Vaše věc. Právě proto, že dle prvotního článku předpokládám, že máte, cosi společného s počítači, mohlo vás toto napadnout a mohla jste si toto udělat sama. Ómáčky také vařit neumím, ale hrozně rád je jím.

      @jx2 – mám 3 karty Sky Link a mám s nimi dobré skušenosti. Původní název firmy byl Trade and Technology pak se z toho vyčlenila odnož Gital, ta zkrachovala, její pohledávky převzali Media Vision a stal se z toho CS Link. Jsou mi nesympatičtí svojí obchodní politikou. Jak to okopčené od Microsoftu, že s novým přijímačem jedině Gital. Tak i s tím jak Gital začal, tedy tehdy využili jakéhosi hokeje a nedostatek karet TaT na trhu. Výhody mají dvě, možnost placení pomocí SMS a samostatný prodej CS Filmu. Jinak nic. Domnívám se, že Sky Link má lepší strategii, tedy orientaci na HDTV. Že ve Sky Linku nabídli Sport 1 a nikoli Sport 2 se všeobecně považuje za chybu. Protože se říká, že tím nabídli nesmyslně polovinu, tedy jednička dává jiné ligy nežli dvojka. S HBO2 si problém dělat nemusíte. Je to zcela zbytečný program, který jen opakuje HBO. Takže na HBO to uvidíte 3x a potom později ještě 3x na HBO2. Jinak se to nijak neliší, jen protažené reprízování.

  2. et

    pro jx2

    pokud se týká nabídky a volby programů tak CS link teď s tou poslední změnou skutečně poskočil o kus dopředu – kromě kompletních balíčků si můžete namíchat 6 programů podle svého výběru a další (pokud vám těch 6 nestačí) si platit samostatně. Záleží na vás jestli si z jejich nabídky vyberete, mě jejich nová programová nabídka docela vyhovuje a v této oblasti bych jim dala 1 (jako ve škole). Zkuste se podívat k nim na web, teď už to tam mají docela přehledně uvedené. Horší to je pokud se jedná o komunikaci, oni skutečně podcenili svou poslední marketingovou akci a ten převod programových nabídek, a teď se v tom zcela evidentně plácají, tady bych jim dala nedostatečnou. Musela jsem dělat docela dost velký škrabot aby si všimli, že opakovaně reklamuji chybné technické nastavení mé karty na jejich straně. Na řádné opakované reklamace nefungovali, k dispozici mají jen pár v současnosti zřejmě dost vysílených zaměstnaců, kteří nestíhají. Na druhé straně až to dořeší (odhadla bych to tak ještě na pár týdnů) tak by to s nimi mohlo zase docela fungovat, jejich e-shop a správa karet přes internet ve standardních podmíkách tak nějak funguje, i když zahraniční provideři nabízejí většinou lepší služby za srovnatelné ceny, ale jsme v Česku, že… Jose tady pořád hovoří o kontrole karty na Internetu atd. to tam samozřejmě mají, ale těžko tam napravíte jejich technickou chybu :-) když se karta tváří, že je v pořádku. Na druhé straně kartu CS linku mám od loňského května, a dokud nespustili tu poslední akci tak všechno fungovalo a vůbec jsem je nepotřebovala kontaktovat. No a ceny jsou snad tak nějak přiměřené na Česko, i když teď trochu zdražili, ale zase za to přidali další programy – takže něco za něco, což ne vždy bývá v Čechách zvykem. Nicméně po posledních zkušenostech si je nebudu předplácet na dlouhé období (3 roky) tak jak jsem původně chtěla, ale raději opakovaně na kratší, co kdyby se zase pustili do další marketingové akce, kterou technicky ne úplně dobře připraví! :-) A je pravda že původní Gital byla ve finančních potížích, což byl také důvod, že při nákupu jejich služeb jsem vždycky vkládala pouze částky, kterých by mi nebylo líto kdyby se to náhodou nějakým způsobem opakovalo.
    PS: to co tady píše Jose berte vážně jen zčásti – jeho komentáře jsou skutečně laické, jak sám napsal.

    1. Jose

      Jenže s Vámi je jeden zásadní problém. Za prvé, nikde v původním článku se absolutně nenamáháte uvést typ přijímače. To provedete až později. Takže samozřejmě nikdo nemá křišťalovou kouli aby šlo odhadnout, jak vám to pracuje nebo nepracuje !!! Za druhé vám opakuji, že Nova sjednocuje programy na jeden trp. v souvislosti s tím vzniká dosti šílené přesouvání. Nikde se nenamáháte uvést, zda máte aktuálně naladěno. Za třetí, nevím, co se kde a jak se tváří, ale nikde v článku se nezmiňuje o tom, že by jste se pokusila byť 1x o reset karty. Přitom tvrdíte, že pracujete jako systémový analytik, takže předpokládám, že se Vám někdy v životě stalo, že jste přišla domů nebo do kanceláře a nešlo připojení k netu. Předpokládám, že jste situaci analyzovala tak, že jste vypnula a zapnula modem, případně vypnula a znovu zapnula PC a po té, teprve volala správce sítě, případně provozovatele připojení k internetu atd. Zde jste ovšem nic takového neudělala. Žádný reset, nic takového. Jak tedy víte, že se karta tváří ? Podle toho, jak na vás mrkala očíčkama nebo co ? Volala jste ihned, plus jste ještě popsala půl internetu. V tom případě jste to analyzovala chybně. Nedošlo k žádnému vlastnímu pokusu o zjištění provozuschopnosti karty. Byl okamžitě spuštěn zcela nemístný poplach. Zápis na kartu Vám nemusí dorazit z tisíce důvodů, jsou přijímače, kde je možné ho v menu např. vypnout. Nedošlo k žádnému ověření funkce karty v jiném přijímači. Nic takového. Opakuji, že jsou přijímače, které se nedokáží vyrovnat s popsaným přechodem. A shodou okolností jsou to zrovna některé výrobky firmy Technisat např. PCI karta Sky Star 2. Je třeba znovu stanici naladit. atd. Opět ani zmínka o tom, že by něco takového bylo provedeno. V případě, že by z Vašeho článku jednoznačně vyplývalo, co vše bylo provedeno, pak by bylo samozřejmé, že následoval telefon. Ovšem z Vášeho článku vyplývá, že nebylo provedeno zhola, ale zhola nic !!! Bohužel ! Což se rovná velice špatné a nekvalitní analyze danné situace a systému. Jediné, co lze z celého článku považovat, za přínosné a faktické popsání stavu, to je to, že jim nefunguje reklamační oddělení, ovšem to je známou věcí a je to tak u všeho díky téhle šílené centralizaci a telefonii, počínaje Telefonicou a konče ČEZem. Tedy nenajdu snad v ČR firmu, kde by to fungovalo, tak jako když si po městech drželi své malinké oddělení s jejich zástupci a člověk se tam v klidu domluvil z očí do očí. Jenže tohle je v dnešní době asi už moc nákladné a tak se prostě hovoří telefonem s někým, někde a přesně podle toho to vypadá. Proto také je dobré takovým hovorům předejít, pokud to není nezbytně nutné. Ani jediným slovem jste mne v článku ani následných komentářích bohužel nepřesvědčila o tom, že to v tomto případě nutné, nezbytně bylo. Možná opravdu ano. Možná ne. Nebylo z Vaší strany podniknuto zhola nic. Nebo pokud bylo nebylo to popsáno. Takže vypovídací hodnota v podstatě nulová. Když tedy pominu, jak říkám ty pasáže o reklamačním odddělení. Ty smysl jako jediné z toho měly.

    1. Jose

      Úmysl nebyl Vás nikterak utlouct. Ale ECMPID jsou potvůrky, co dokáží svoje. Že jim to blbne, to jim to blbne. O tom se s Vámi nikdo nepře. Ale zkopnu sem dotaz, ze spřáteleného webu, od jednoho tamního redaktora. A povšimněte si. O co je jeho přístup profesionálnější, od Vašeho přístupu. Kopíruji:
      ,,Lukáš Polák – 13. 10. 14:55
      Pánové, řeším záhadu. V CS Linku mi nejde dětský program Minimax. Mám předváděcí kartu, takže jinak je tam plná nabídka. Koukal jsem se na oprávnění na kartu a skutečně je zde program Minimax pouze do 08.10.2009, což by odpovídalo. Přestalo to totiž jít minulý týden. Dále jsem, ale našel oprávění pro tento kanál v položce Class/Link Subscriptions, a to v rozmezí od 02.10.2009 – 08.11.2009.Volal jsem na zákaznickou linku, kde mi poslali na kartu oprávnění pro tento program, ale nic se nestalo. Minimax stále neběží…Čím si myslíte, že by to mohlo být?“

    1. Jose

      On se mu vyřešil, následující den sám, když v CS Linku zjistili, sami od sebe, že mu zřejmě poslali špatný zápis a poslali mu, sami od sebe, ten správný…

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: