Je vidět, že si Nova dala tu práci, aby Fanda působil jako seriózní a atraktivní kanál a nebyl jen „odkladištěm“ zbytečných pořadů z Novy. Na rozdíl od sesterské televize DajTo na Slovensku. Porce zajímavých sportovních přenosů děla z tohoto programu produkt schopný obstát ve stávající konkurenci. Na Slovensku je sice silnější konkurence dvou komerčních televizí, na českém trhu zas sílí konkurence u doplňkových kanálů pro přesněji definované cílové skupiny.
Když se podíváte na program Fandu v posledních týdnech, můžete lehce nabýt dojmu, že jde o neplacenou Novu sport v menším rozsahu. Fanda nabízí opravdu zajímavou porci sportovních přenosů, o nichž si například diváci neplacených programů na Slovensku mohou nechat jen zdát. Program televize DajTo působí naproti tomu jako skutečné odkladiště nepotřebných pořadů ve stylu „jen aby to nevyšlo moc draho“.
Na Slovensku je sice silnější konkurence dvou komerčních televizí, na českém trhu zas sílí konkurence u doplňkových kanálů pro přesněji definované cílové skupiny. Souboj Novy s Primou se neodehrává pouze na obrazovkách obou „jedniček“, ale přesahuje právě i na druhé kanály pro mužské publikum. V tomhle směru je tedy pozitivní, že i Nova přispěla k zlepšení kvality neplacených terestrických programů na českém trhu. Vedle Primy, jejíž druhý program Cool byl zajímavý od samého začátku.
Markíza by se mohla poučit. Kdyby neexistoval její „slovenský Fanda“ alias DajTo, je otázkou zda by někomu chyběl.