Jarní televizní sezóna vstoupila do programových kuchyní českých televizí. Po dvouměsíčním úsporném režimu komerčních stanic, na který najíždějí v lednu a únoru z důvodu slabého inzertního období, přinesly TV Nova i TV Prima v uplynulých dnech několik novinek původní tvorby, kterou okořenily svůj program. TV Barrandov po dvou měsích vysílání své schéma zatím neinovovala.
Slovo „novinky“ z předchozího odstavce se až tak přesně nehodí pro jarní formáty lídra českého trhu. TV Nova přinesla vlastně jen jedinou – docu-soap Druhá šance o lidech, kteří se dostali na životní dno a kteří se pod dohledem televizní kamery snaží svůj úděl zlomit. Druhý díl sledovalo o šestinu méně diváků než ten premiérový a až následující čtvrtky ukáží, zda se lidé chtějí v současné neklidné době dívat na smutné příběhy reálných postav. Dalšími premiérovými programy na Nově jsou nové řady osvědčených formátů. Sázka na jistotu přivedla zpět na obrazovku sitcom Comeback a další dokumentární reality show Výměna manželek. V éře přísného utahování rozpočtů na výrobu programů je to pro soukromou televizi krok logický a pochopitelný.
To druhá nejsilnější česká komerční stanice svůj prime time naopak opentlila záplavou nových pořadů. TV Prima tak v minulosti postupovala několikrát a málokdy diváci byli schopni ve větší míře absorbovat více než jednu novinku. V minulých dnech se o přízeň obecenstva začaly prát pořady, kde velkou roli rovněž hrají prvky dokumentu a reality show. Velký ohlas u veřejnosti i v médiích zaznamenala gastronomická show Ano, šéfe!, v níž si drsný úspěšný šéfkuchař klade za cíl postavit na nohy restaurace v problémech. Rozpaky vzbuzuje úterní Nahá jsi krásná, pořad ne nepodobný novácké Druhé šanci. Včera měli premiéru další dvě primácká želízka v ohni – stavební Jak se staví dům a na hypnóze postavený Vím, cos dělal v neděli. Odvaze Primy naráz do éteru vypustit pět novinek vlastní tvorby se sluší zatleskat a popřát jí, aby byla s jejich výkony spokojená.
Nejmladší z plnoformátových komerčních stanic TV Barrandov v posledních týdnech žádnou původní novinku do svého schématu nezařadila. Naopak se ze sobotního late prime bez velké odezvy vytratila skečová show Koko TV. Pro benjamínka mezi tuzemskými komerčními stanicemi však začátek března ani velkým předělem být neměl. Od zahájení jeho vysílání uplynou pozítří pouhé dva měsíce. Dalším mezníkem v jeho pouti českým světem showbusinessu bude vypnutí analogového vysílání jeho konkurentů v Praze. To nastane 30.dubna. V současné době tak může radost vedení TV Barrandov udělat rozšiřující se stopáž reklamních bloků, které už znatelněji vstupují do programu nové stanice.