Ze zimního spánku (tedy úsporného období) se jako poslední probouzí televize Prima. Po úděsné a zmatečné zimní grafice na našich obrazovkách vykvétají moderátoři televize Prima. Úroveň nových pořadů nelze zatím hodnotit, neb nebyly doposud odvysílány, jisté je, že grafika je jednou z nejlepších, jaké na českých obrazovkách můžeme vidět.
Prima rozkvetla, však už také bylo načase! Televize Nova průběžně „novinky“ už nasadila, Prima pro tentokrát zůstává poněkud pozadu. Stanice ale přináší svěží vítr do grafiky. Nova tvrdošíjně běží v zaběhnutých kolejích a přes kopírák uvádí „zbrusu nové a svěží“ znělky. Zrcadlení moderátorů se tu zaskvělo loni. Tentokrát to vypadá, jako by někdo omylem pouštěl loňské jingly. Z tohoto omylu mě vyvádí jen přelétavý Rey Koranteng – „nevěrník“ střídá Lucii Borhyovou a Michaelu Ochotskou.
To Česká televize se drží zaběhnuté grafiky. Je mi v celku příjemná. Neruší, nekouká se… patří spíše k lepšímu průměru. Ale loňská zimní ladovská… to byl bonbónek.
Ačkoli Prima také neupouští od svých celebrit (chvílemi to vypadá, že na Primě je jen paní Morávková a Zárubová… tedy nic proti těmto krásným dámám, které upřímně obdivuji), pojala grafiku netradičně. A tak se Terezie Kašparovská stylizuje jako jarní svítání, Romana Jákl-Vítová rozkvétá jako jabloň a pierot Libor Šula ženám říká, že „nahé jsou krásné“. Na různých diskuzích jsem narazil na názor, s nímž se mohu jen ztotožnit – grafika mírně připomíná slovenskou JOJ. Neberte to jako kritiku, inspirace něčím výjimečným neškodí. Vzor JOJ je výborný. Střelou mimo je asi jen Miroslav Šimůnek – coby rytíř. No nevím, jako rytíř mi rozhodně nepřipadá… ale chápu, že ženskou část osazenstva asi přiláká. Což plní svůj účel.
Upřímně jsem zvědav na nové formáty. V pátek s chutí zhlédnu vědomostní (konečně) soutěž „Nepodceňuj blondýnky!“, o den dříve neodolám pořadu „Ano, šéfe!“. Vyhazování lednic ala „Jste to, co jíte!“ se koná i zde. Opatrněji očekávám nedělní „Vím, cos dělal v pátek!“. Jednou jsem zkusil také pořad „Nahá jsi krásná!“. Musím říct, že už během prvních minut jsem zjistil jednu věc – tohle není pořad pro mě… cílová skupina je někde úplně jinde. Všímáte si, kolik vykřičníků má Prima ve svých pořadech. No není se čemu divit, třeba tím přiláká další diváky. Poslední údaje hovoří o necelých 15 procentech. Kde jsou ty časy, co se stanice pyšnila číslem nad 20 procent…
Jarní svítání (Terezie Kašparovská) a Rozkvetlá jabloň (Romana Jákl-Vítová). Zdroj: idnes.cz (více zde)