Krůček po krůčku přesunují čeští diváci svoji pozornost od zavedené čtveřice celoplošných kanálů k menším stanicím. Nova, Prima, ČT1 a ČT2 nedokážou pokaždé zaujmout diváka natolik, aby odolal pokušení a nevyužil pomocníka ležícího na stolku před ním – dálkové ovládání.Satelitní a kabelové tématické stanice zaznamenaly v prvním lednovém týdnu rekordní podíl na sledovanosti, který se zastavil těsně pod patnáctiprocentní hranicí. Přesné číslo (14,77 % celodenního podílu) zveřejnil server Digizone. Zvyšující se číslovky v procentuálním vyjádření diváckého zájmu jsou zapříčiněny několika aspekty.
V Česku od loňska probíhá satelitní revoluce. V souvislosti s ukončováním provozu pozemních analogových kmitočtů v řadě tuzemských oblastí diváci nečekali na postupné spouštění všech digitálních multiplexů s novými programy a raději jednorázově zainvestovali do pořízení satelitních kompletů. Tím si zajistili přístup k mnoha pro ně novým kanálům vysílajících v češtině. Snadno se naučili využít možnosti volby a v případě nezáživné nabídky na čtyřech „velkých“ televizích bez rozpaků přepínají na specializovanou filmovou, dokumentární, sportovní či třeba dětskou stanici.
Český televizní trh se tak sice velmi pozvolna, ale v jasném trendu přibližuje ke standartnímu evropskému rozložení sil. V současné silně konkurenční době není běžné, že nejsilnější kanál v zemi obsazuje standartně čtyřicet procent trhu a tři nejsledovanější stanice si ukrojí celé čtyři pětiny podílu na sledovanosti. Postupný přechod na digitální (DVB-T) pozemní pokrytí celého území Česka, start dalších stanic a dovybavení domácností satelitními příjimači divácké preference ještě více rozmělní a současné vysoké tržní podíly odsunou do mediální historie.
Zlaté časy sledovanosti pro Novu – Novoty