Uvádět lživou reportáž o havarii kluzáku u Slaného, je typické pro rychloreportéry na Nově. U tak závažné události si nedal Jaroslav Kasnar ani trochu práce, aby si zjistil, jaký kluzák vlastně spadl, a uvedl to přímo do kontextu se zákazem létání, ale jiného kluzáku. Asi si řekl: éro jako éro! Snad budou stačit strohá a přesnější fakta…
Shodou okolností Evropská agentura pro bezpečnost letectví zakázala v reakci na nehodu v Rakousku létat s letouny typu L13 a L13A Blaník. Zákaz vydala v pátek, platí od neděle. Nova uvedla,že některé české aerokluby dokonce nechtějí zákaz přijmout, protože nebyl vydán v češtině, čemuž může věřit jen typicky Novácký divák. Ačkoliv se nenašel aeroklub, který by vědomě ohrožoval své piloty ignorováním tohoto zákazu, nic nebránilo „reportérovi“ Novy dát tento zákaz do kontextu s nehodou u Slaného.
Snad budou stačit strohá fakta:
Zákaz byl vydán na kluzáky typu L-13/L-13A Blaník.
Havarovaný letoun byl L-23 SuperBlaník – výcvikové letadlo.
Vzhledem, k tomu, že vyšetřování celé nehody není uzavřeno, je s podivem, co si v zájmu atraktivity Nova dovolí.
Kdo má zájem, může si reportáž prohlédnout na: http://archiv.nova.cz/multimedia/televi … 0.html?s=0 Je to asi na 18. minutě.
Klasicke zpravy na nove, kopa nesmyslu a trocha pravdy – spadlo letadlo … proto se na zpravy, a nejen na zpravy, ale na novu krom formuli vubec nedivam
Tak jsem byl rozčílený, že jsem přehlédl hrubku ve slově reportérovi. Omlovám se za ni. Nešlo o překlep, které se mi nevyhýbají, ale…
Musím připojit dík redakci za nápravu mé nešikovnosti:-)
Rádo se stalo :)
Nova se k případu postavila čelem, a 9.9.2010 v Televizních novinách v 19:30 odvysílala příspěvek o Blaníku s omluvou. Já to považuju za pokrok v chování Novy s vírou, že to není jen můj dojem:-)