Až nyní se ukazuje, proč musela televize Óčko loni v červenci za každou cenu opustit terestrický multiplex 3. Oficiálně to bylo kvůli nevýhodným podmínkám, reálně se zdá, že by tak malá televize podobné vysílání prostě nedokázala uživit.
Zdá se vám, že dělat hudební televizi je jednoduché? Může být tomu tak… jenže uživit hudební televizi v dnešní konkurenci, ještě k tomu s mnoha vlastními pořady a v době recese na reklamním trhu, to už je obtížnější úkol.
Jiřímu Balvínovi a jeho týmu se to v hudební televizi Óčko zatím celkem úspěšně daří. Pohled na výsledky hospodaření v letech 2006 – 2008 je pozitivní, podle deníku E15 byla televize v tomto období zisková. V roce 2006 to bylo 7,5 milionu korun, o rok později pak 11,98 milionu korun, v roce 2008 hudební stanice vydělala „symbolických“ 2,5 milionu korun. Loňský rok byl pro televizi poprvé ztrátový po těchto třech letech – ztráta se pohybuje na úrovni jednoho milionu korun. To je zajímavý výsledek, když bereme v úvahu fakt, že výnosy z reklamy klesly o třetinu a televize ještě byla schopna investovat do obnovy techniky.
Až nyní se ukazuje, proč musela televize Óčko loni v červenci za každou cenu opustit terestrický multiplex 3. Oficiálně to bylo kvůli nevýhodným podmínkám, reálně se zdá, že by tak malá televize podobné vysílání prostě nedokázala uživit. Díky utlumení terestrického vysílání se Óčku podařilo ušetřit nemalou částku, odhadem 10-15 milionů korun. I díky tomu je hospodaření této televize i v době ekonomické krize tak nadějné.
Pokud by televize setrvala v multiplexu 3 a musela platit nynější ceníkové ceny, které se zaváděly postupně již v průběhu loňského roku, dostala by se do výrazné ztráty, která by zřejmě byla vyšší než všechny její ziskové roky dohromady. Kromě toho, televize Óčko si v počtu diváků ani moc nepohoršila. Terestrické vysílání tak bylo pro ní opravdu zbytečným luxusem.