Vánoce v létě, Velikonoce v zimě… čeho se ještě nedočkáme?

vodafone_zajicek_velikonoceVánoční kampaň operátora Vodafone, která má demonstrovat, že je dotyčná firma „o krok napřed“ není ani nevšední, natož originální. Mnoha lidem nejenže leze krkem, když telekomunikační firmy spouštějí své vánoční kampaně již na přelomu října a listopadu. Aktuální kampaň navíc nepřináší nic nového. Jenže ruku na srdce, kampaň typu „SuperVáclav“ se s podobným mediálním ohlasem povede jednou za život (byť i v tomto případě jde o import nápadu z Ameriky).

Když si ale odmyslíme tyto souvislosti, je u některých kampaní zarážející ještě jedna věc. Vodafone se snaží vtipnou formou komunikovat, že je o krok napřed. Jenže pro mnohé firmy je tragédii, když marketing překonává kvalitu služeb. Vodafone převedl své zákazníky na nový zákaznický systém, aby byl o krok napřed. Technické problémy se mu ale nevyhýbají, a pokud potřebujete vyřídit jakoukoliv reklamaci, obrňte se mnohaměsíční trpělivostí. Abych ale nebyl nespravedlivý – nablýskaný marketing versus tvrdá realita není jenom problém telekomunikačních operátorů. Podobně jsou na tom třeba i banky. Téměř všechny banky mají „nejlepší služby“, „nejnižší poplatky“, nebo jsou „inspirovány klienty“. Když ale přijdete do kterékoliv banky s malinko nestandardním požadavkem, který je ale jinde v Evropě zcela standardní, u úžasných českých bank nepochodíte.

Ale zpátky k Vodafonu. Pokud by to bylo obráceně, a operátor by místo Velikonoc v zimě komunikoval třeba Vánoce v létě, mohlo by to být zajímavější. Klienti by určitě nepohrdli zajímavými dárky, které by ale nemohly být pouze symbolické (Internet v mobilu na víkend zdarma?!). Jenže i Vánoce v létě jsme tu už jednou měli. Pokud si vzpomenete, které médium s tím přišlo jako první, dostanete od našeho kolegy Jakuba Boučka jedno veliké osobní uznání úplně zdarma :-) Správnou odpověď očekáváme pod článkem…

radiotv_face_n05

Autor článku:
Štítky: