Americká tisková agentura posiluje zpravodajství a snaží se lépe konkurovat vyhledávačům.The Associated Press (AP), tedy agentura sdružující americký tisk, chce do budoucna změnit strategii v oblasti internetu, na svých stránkách o tom informuje web strategie.cz. Nová zpravodajská platforma se připravuje konkurovat internetovým vyhledávačům. Její uživatelé najdou server, z něhož se bude podle hledaného obsahu odkazovat na stránky jednotlivých deníků a zpravodajských serverů. „Zvažujeme zřízení stránek, které by usnadnily vyhledávání zpravodajských informací a propojenost podle klíčových slov a událostí. Nové stránky by měly sdružovat obsahy, měly by fungovat jako zpravodajská mapa, která čtenáře navede správným směrem, tedy na jednotlivé stránky novin,“ uvedl viceprezident agentury a ředitel strategického plánování Jim Kennedy.
Vedoucí pracovníci AP říkají, že se zajímali o různá zpravodajská fóra (mezi nimi byli i Google či Yahoo). Deník New York Times píše, že AP bude selektovat některé weby, nechce zastavit publikování článků na webu, ale chce zabránit tomu, že například některé malé sítě kopírují celé články. Spolupráce se bude týkat tedy jen těch portálů, které poskytnou a zaručí legální (tedy původní) obsah. Jako reakci na možného konkurenta uvádí společnost Google argument, že stránky již službu plní, protože uživatele navádí na ověřené zpravodajské zdroje.