Celkový objem internetové reklamy v Česku v prvním pololetí letošního roku meziročně vzrostl o 24 procent. Částka se vyšplhala na 1,6 miliardy korun. Čísla zveřejnilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
Červencové příjmy stouply meziročně o 45 milionů na celkovou částku 228 milionů korun. „Tato čísla jsou důkazem, že objem internetové reklamy neustále roste. Nejmenší zaznamenaný meziměsíční nárůst byl šest procent. Pokles jsme zatím nezaznamenali žádný,“ řekl Lukáš Vinkler ze společnosti Mediaresearch, která společně se SPIR tuto analýzu provedla.
Nejvíce utržila společnost Seznam.cz (90,2 milionu korun), druhé skončilo Centrum Holdings (62,2 milionu korun), třetí Mafra (26,6 milionu korun), čtvrtá CET 21 (4,5 milionu korun) a pátý Ringier (3,5 milionu korun).
Podle odhadů mediální agentury OMD bude v letošním roce internet jediný mediatyp, v němž výdaje na reklamu porostou.