Agentura Mediaresearch realizovala výzkum mapující trendy v oblasti videoserverů.
Hlavním cílem výzkumu bylo sledovat uživatelské návyky a aktivity internetové populace ve spojení s videem na internetu. Průzkumu se účastnilo 510 respondentů. Videoservery rozdělila agentura do 4 skupin a to podle návštěvnosti. Weby s nejvyšší návštěvností přes 60% respondentů (YouTube, Stream, Nova.cz, TN.cz), 35% (ČT (ivysílání), iDNES.tv, ČT24 s online vysíláním, Aktuálně.cz, Revue.iDNES.cz a Bleskově.cz), méně než 20% (VideoNovinky.cz, Óčko online vysílání a Óčko videa, Zkouknito.cz a videoiHNed.cz). V poslední kategorii jsou ostatní videoservery.
Možná někoho překvapí, že až 80% procent času stráví uživatelé sledováním videa sami, frekvence tohoto jevu se zvyšuje se vzděláním a mírou konzumace videoserverů. Jen 5% procent oslovených respondentů sleduje videa s kamarády. V drtivé většině případů sledují lidé tato videa doma (80%) a logicky druhým nejčastěji používaným místem k návštěvě webů je práce (asi 10%). Jen malá část sleduje videa ve škole. Pokud by měl být vymezen hlavní čas, který tráví lidé touto aktivitou je osmá až desátá večerní (čas zhruba odpovídá hlavnímu vysílacímu času televizí).
Pro zvětšení klikněte myší
Dále průzkum řešil, jak si vede internetová reklama. I přes sílící moc internetu patří stále televizní reklama k nejčastěji konzumované (40%). Přes třetinu respondentů ale zároveň nejvíce obtěžuje (36%). Různé akce a soutěže patří k nejoblíbenějším formám reklamy, uvedla to čtvrtina respondentů. Na internetu nejčastěji vnímají lidé bannery (9%) a videoreklamu (7%). Videoreklama na internetu na druhé straně nejvíce obtěžující reklamou pro 20%.
Ke zkoumání se dostaly také preference forem internetové reklamy ve spojení s on-line videem. Nejvíce vyhovuje reklama, která není součástí videa a vyskytuje se jen v jeho okolí. Další přípustná či tolerovatelná forma je reklama po skončení videa. Méně se jim líbí reklama jako součást děje a nejvíce odmítají typ videa, které překryjí část videa či přehrávání úplně přeruší.
Foto: mediaresearch.cz