Mobilní datové služby jsou na vzestupu

mediaresearchHlavním cílem výzkumu bylo zjistit informovanost a postoj internetové populace k datovým službám.

Z průzkumu, který zveřejnila agentura Mediaresearch, vyplývá, že využívání mobilních datových služeb sice není běžnou záležitostí, existuje tu však jistý potenciál. Právě postoj k používání různých funkcí mobilních telefonů byl předmětem zkoumání. Datové služby v mobilu využívá až třetina respondentů, v budoucnu se zřejmě přidá další desetina lidí. Nižší zájem o tyto služby projevují starší věkové skupiny, důvodem může být nižší informovanost. Nadpoloviční většina (56%) dotazovaných prozatím služby nevyužívá a celá dvě procenta neví, co si pod tímto termínem vlastně představit.

Jako významný posun kupředu uvádí průzkum příchod iPhone 3G a aktivita Vodafonu ve spolupráci s portálem Seznam.cz (společnosti představily na konci roku 2008 portál Seznam na mobil). Logicky právě internet v mobilu je nejrozšířenější službou. Alespoň jednou týdně si pak lidé v mobilu prohlíží video či animace. Jednou měsíčně pak oužije třetina respondentů e-mail v mobilu. Překvapivě málo zajímají informace týkající se zábavy, sportu a financí. Asi uprostřed tabulky se umisťuje sledování zpravodajství, jen 17% respondentů využívá tuto službu několikrát denně.

Překážkou v masovějším užívání je především cena. Pokud by byla cena přijatelnější, až čtyři pětiny dotazovaných by využívaly internet pro příjem a odesílání e-mailů. Dále by uživatelé dali přednost vyhledá dopravního spojení. A jaké jsou překážky pro užívání? „Tři čtvrtiny respondentů, kteří znají pojem mobilní datové služby, ale nevyužívají je ani je využívat neplánují, považují sazby účtované operátory za tyto služby za příliš vysoké. Pro tyto respondenty s negativním přístupem k mobilním datovým službám je jejich používání v mobilu nepohodlné a pro čtvrtinu z nich nedosahuje dostatečné rychlosti. S těmito výroky se však ztotožňují i respondenti, kteří již datové služby ve svých mobilech využívají nebo je plánují využívat,“ píše se v tiskové zprávě. Až 14% neplánuje využití kvůli staršímu typu telefonu, nedostatku času nebo jednoduše „nemají potřebu“.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: