Otázky Václava Moravce expandují do další internetové platformy.
Tým Václava Moravce se pokouší přilákat mladší lidi a začíná proto využívat nových moderních komunikačních kanálů. Vše začalo Facebookem. Zde došlo k vytvoření stránky pro fanoušky nedělního diskuzního pořadu (http://facebook.com/otazkyvaclavamoravce). Probíhá tu živá komunikace o aktuálních problémech, návštěvníci mohou posílat náměty na otázky a zasílat své připomínky.
Jenže záhy se vyskytnul problém, u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) byla podána stížnost, že odkazování na Facebook ve vysílání je skrytou reklamou. RRTV nakonec rozhodla, že tomu tak není.
Přečtěte si více:
Propagace Facebooku v Otázkách VM není reklamou (aktualita)
Pane Moravče, před Vámi já smekám (komentář, pohled do zákulisí)
ČT reaguje na politickou situaci a ruší embargo (aktualita)
Se startem předvolebních speciálů, které byly nakonec zrušeny, testuje Česká televize i další komunikační kanál, na YouTube.com diváci nahrávají své dotazy, které jsou posléze pouštěny hostům ve studiu. Více informací najdete zde.
Nejnověji využívá tento pořad i Twitter, na stránce http://twitter.com/otazkyvm je připravena další alternativa, jak s televizí komunikovat. Současné stránky na Facebook.com rušeny samozřejmě nebudou, tým prý začal využívat Twitter proto, že některým může vyhovovat více než Facebook.
Na Facebooku mají Otázky Václava Moravce k dnešnímu dni přes 8 tisíc fanoušků (8 013), Václav Moravec pak 2 861. Dohromady tak překonal Václava Moravec 10 tisíc, to politické strany nemají zdaleka tolik příznivců – ODS 2144, ČSSD 891, KSČM 244, KDU-ČSL 265, SZ 863. Nejvíce fanoušků má pak TOP09 (13 717), poměrně slušnou základnou disponují také Věci veřejné Radka Johna (1 165), překvapivě málo fanoušků má Suverenita Jany Bobošíkové (125).