Městský soud v Praze předběžně zakázal kabelové společnosti UPC používaní srovnávací reklamy. V ní UPC srovnává své internetové služby se službami Telefóniky O2.
Obsahem televizní i rozhlasové reklamy je srovnání připojení o rychlosti 8 Mbit/s, které nabízí Telefónika O2 za 750 korun měsíčně a připojení o rychlosti 10 Mbit/s – to nabízí UPC za 490 korun měsíčně.
„Soud vyhověl naší stížnosti, že srovnání UPC bylo zcela neadekvátní a poškozuje společnost Telefónica O2. O2 ADSL Internet totiž obsahuje i bonusové nadstandardní služby jako O2 TV nebo zvýhodněné volání mezi dvěma mobilními čísly. Ty automaticky UPC nenabízí, ani je nezohlednil ve srovnání,“ řekl ČTK mluvčí Telefóniky Martin Žabka.
UPC vidí věc poněkud jinak. Podle jejího mluvčího Františka Maliny bude rozhodující až soudní spor, a nikoliv předběžné opatření, které pouze upravuje poměry účastníků. „Soud tak v tomto případě nerozhodl, že reklama naší společnosti je zakázaná, ale pouze o tom, že se této reklamy máme do eventuálního rozhodnutí zdržet,“ uvedl Malina. Dodal, že UPC se nedomnívá, že by reklama měla charakter zakázané srovnávací reklamy. „Základní parametry příslušných služeb obou společností jsou skutečně srovnatelné a přesvědčivě vypovídají o své výhodnosti či nevýhodnosti,“ doplnil.