Yahoo zjednodušuje své vyhledávání

yahoomalyAmerická internetová společnost Yahoo se rozhodla „ořezat“ výsledky vyhledávání tak, aby nalezené odkazy více odpovídaly požadavků uživatele. Uvedla to ČTK.

Tímto krokem chce Yahoo přebrat klienty největšímu Googlu a na pracuje na tomto vylepšení již více než dva roky. Nejkomplikovanější je pochopit, co uživatelé při zadávání svých vyhledávacích příkazů vlastně požadují. Pod stejnými vyhledávacími hesly se mohou skrývat zcela odlišné požadavky. Například zadáním „Paris Hilton“ může někdo hledat novinky o lesklé celebritě a jiný zase hotely v Paříži. Yahoo se domnívá, že si se svými pokroky vede dobře. Firma již je schopna sledovat vzorce vyhledávání a zájmy vyhledávajících, které vyplývají z požadavků na stejném počítači. Yahoo doufá, že se od svých rivalů odliší tím, že připraví výsledky vyhledávání podle toho, co chtějí mít uživatelé na první stránce seznamu. K některým vylepšením Yahoo dospěla před několika měsíci a je pravděpodobné, že uživatelé je již znají. Vyhledávání restaurací například již zahrnuje adresy, telefonní čísla a mapy už na hlavní výsledkové stránce. A hledání baseballových hráčů přináší i jejich poslední statistiku.

Yahoo se roky snaží dohnat Google, ale zatím s nevelkým úspěchem. Podíl firmy na americkém trhu byl ještě před pěti lety nad 30 procenty a v dubnu byl zhruba na 20 procentech. Google má podle průzkumu comScore 64 procent amerického trhu, napsala agentura AP.

Autor článku:
Štítky: ,