Organizátor ankety o Internetové auto roku, portál Autoweb.cz, zahajuje již třetí ročník ankety. Tak jako v uplynulých letech se i letos hlasuje o nejpopulárnější automobil. Mezi sebou se utkají automobily uvedené v loňském roce na český trh a hlasování proběhne opět pouze v režii uživatelské veřejnosti. Anketa běží do 30. června 2013.
V loňském roce se Internetovým autem roku stala škoda Citigo s celkovým počtem 8646 hlasů a hlasující, který v loňském roce tipoval nejpřesněji celkový počet hlasů pro vítěze ankety, získal zdarma osobní automobil.
„I letos čeká na čtenáře a uživatele internetu, kteří se do ankety Internetové auto roku zapojí, řada atraktivních cen,“ říká Filip Rakovan, šéfredaktor portálu Autoweb.cz. „Vítěz tak, jako v loňském roce, odjede se zbrusu novým automobilem, tentokrát půjde o Seat Mii. A i na další výherce čeká řada velmi zajímavých odměn. Druhou cenou je stáž a jízda ve Formuli 1 od CK Hitka, pro výherce na třetím až pátém místě jsou připraveny pobytové poukazy do českých luxusních hotelů Horizont v Peci pod Sněžkou a Port na břehu Máchova jezera.“
Nominovaná auta jsou opět rozdělena do několika kategorií ne podle objemu motoru, výkonu či jiných ryze technických údajů, ale na základě reálného zákaznického využití. I v roce 2013 tak v anketě Internetové auto roku najdou hlasující kategorii aut pro rodinu, radost, volný čas, kategorii aut do města či pro nejúspěšnější. I letos pak bude napříč všemi kandidáty vybráno Internetové auto roku v kategorii pro ženy.
„Aby bylo hlasování pro uživatelé co nejsnazší, celý systém jsme pro letošní rok ještě více zjednodušili. Proces hlasování probíhá ve třech krocích, kdy hlasující jednoduchým způsobem označí své kandidáty, vyplní potřebné údaje, napíše svůj tip na celkový počet hlasů jako součást hry o hlavní cenu, a je to. Skutečně jsme se zasadili o to, že hlasování zabere ve výsledku vážně jen několik vteřin,“ dodává Filip Rakovan.
Volba je tedy i letos opět pouze v kompetenci hlasující veřejnosti, anketa Internetové auto roku se liší od celorepublikových anket podobného typu tím, že o vítězi ankety nerozhoduje žádná komise či porota, ale jen a pouze veřejnost. A to zcela zdarma, bez nutnosti nějaké placené registrace či účtovaných sms zpráv.
Výběr nominovaných kandidátů proběhl ve spolupráci s redaktory magazínů Autoweb.cz, iMotor.cz a Autotube.cz,a tím veškerá účast odborníků v anketě skončila, od 1.dubna do 30. června 2013 se bude ankety účastnit a hlasovat pouze internetová veřejnost.
Přehled nominovaných automobilů, hlasovací formulář, veškeré podrobnosti a kompletní pravidla ankety Internetové auto roku jsou k dispozici na oficiálních stránkách ankety na adrese www.internetoveautoroku.cz.
Hlavními partnery ankety jsou AAA Auto, Cestuj.cz a hlavním mediálním partnerem je Autoweb.cz, mediálními partnery také jsou Hypermedia.cz, Denik.cz, a Rádio Blaník, Radio City, Fajn radio, Hitradio, Rock radio a server RadioTV.cz.