Internetová display (bannerová) reklama zaznamenala letos největší meziroční nárůst na reklamním trhu. Na televizním trhu došlo k poklesu, stagnoval i tisk. Vyplývá to z aktuálních dat monitoringu reklamy v ceníkových cenách Admosphere.
Hrátky s cenou reklamy na televizním trhu se podepsaly na osmiprocentním snížení ceníkové hodnoty reklamního prostoru. Celková ceníková hodnota publikovaných reklamních sdělení mezi roky 2012 a 2013 klesla o dvě procenta.
Stejně jako v předchozích letech i v meziročním srovnání roků 2012 a 2013 je podle dat Admosphere nejprogresivnějším mediatypem internet. Ceníková hodnota využitého bannerového reklamního prostoru (monitorovaného v rozsahu projektu AdMonitoring) vzrostla oproti předchozímu roku téměř o pětinu na 6,5 miliard korun. O sedm procent meziročně vzrostla i souhrnná ceníková hodnota reklamy umístěné na venkovních nosičích, tzv. out-of-home. Celkově v roce 2013 vystavili zadavatelé v outdooru, indooru, instore, nebo v kině reklamu v hodnotě 4,27 miliardy korun podle ceníků.
V uplynulém roce se relativně dařilo tisku. Za úspěch se dá považovat zpomalení dlouhodobého poklesu, tisk totiž mezi roky 2012 a 2013 víceméně stagnoval. Zaznamenal jen mírné snížení v řádu jednoho procenta z 17,65 miliard korun na 17,46 mld. Kč. Téměř osmiprocentní pokles nastal pak u televize. V důsledku změny cenové politiky televizní skupiny CET 21, která začátkem roku 2012 výrazně zvedla ceny a zrušila obvyklé agenturní provize, využili zadavatelé v loňském roce reklamu na televizních obrazovkách v celkové ceníkové hodnotě 27,8 miliard korun, celkem o 2,3 mld. korun méně než v roce 2012. Rádia v loňském roce odvysílala reklamu v hodnotě 5,85 miliard korun.
Celkově trh s reklamou v uplynulém roce mírně poklesl. V meziročním srovnání, bez zahrnutí rádií, došlo k poklesu o dvě procenta. Velký vliv na celý trh měl právě vývoj v oblasti televizní komerce.
Ceníková hodnota reklamního prostoru nemusí odpovídat skutečným investicím zadavatelů do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.