Doporučované příspěvky na úvodní stránce Seznam.cz mají vyšší míru shlédnutí „o desítky procent“

V únoru 2015 začal Seznam.cz testovat doporučování obsahu na domovské stránce u jedné pozice ze serveru Novinky.cz. Na to navázal testem článků ze Super.cz. Nyní poutá i na videa z vlastní videoslužby Stream.cz.

Zdroj foto: Seznam.cz / Pavel Šinagl

Zdroj foto: Seznam.cz / Pavel Šinagl

Doporučování provádí mechanismus vyvinutý pro behaviorálně cílenou reklamu

Po půl roce testovacího provozu na vybraném vzorku návštěvníků domovské stránky pak spustil doporučovaný obsah všem uživatelům. Počet automaticky doporučovaných článků na domovské stránce Seznam.cz se postupně rozšiřoval až k současnému stavu, kdy jsou doporučovány všechny články ze Super.cz a část článků ze zpravodajského serveru Novinky.cz.

Konkrétně u zpravodajských článků z Novinky.cz se nám osvědčilo, že nejlepší zážitek se zachováním žánrové vyváženosti lidem poskytujeme tehdy, pokud automatické doporučování obsahu kombinujeme s redakčním výběrem,“ uvádí Marek Vacek, produktový manažer domovské stránky Seznam.cz.

U doporučování obsahu Seznam.cz zvolil podobný mechanismus, který se osvědčil pro behaviorálně cílenou reklamu. Smyslem doporučování videí a článků na domovské stránce je dávat lidem pro ně relevantnější obsah.

Míra proklikovosti se u doporučených videí zvýšila z 1,3 na 2,4

K zajímavým závěrům dospěl produktový tým Seznamu v oblasti videoobsahu. Ukázalo se, že doporučená videa mají vyšší míru celkového shlédnutí, kdy se uživatel dodívá až do konce. V Seznamu tento jev nazývají pojmem „dokoukanost“.

Ve sledovaném týdnu od 11. do 17. dubna 2016 se dokoukanost doporučovaných dílů zvýšila téměř o 20 % oproti průměru v předchozích týdnech, kdy takto doporučována nebyla. To, že nabízíme lidem obsah, který je opravdu zajímá, nám také potvrdila průměrná proklikovost (click-through rate). Z hodnot kolem 1,3 se dostala na 2,4,“ uvedl Ondřej Javornický, produktový manažer, který má v Seznam.cz na starosti i doporučování obsahu.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: ,