Google je novou nadějí pro vydavatele po změně algoritmů Facebooku

Google přináší vydavatelům nové čtenáře poté, co Facebook upravil své algoritmy a upozadil neplacené příspěvky od komerčních vydavatelů. Počet shlédnutých stran od návštěvníků přicházejících z Googlu meziročně stoupá o necelých 40 procent.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Data platí pro americký trh podle analytické společnosti Chartbeat. Google tak částečně nahrazuje vydavatelům výpadek čtenářů, kteří dřívě navštěvovali weby skrz články na Facebooku. Zajímavý na tomto trendu je i fakt, že výrazně roste počet shlédnutých stran na mobilních zařízeních.

V prvním únorovém týdnu získali vydavatelé díky Googlu až o 466 milionů více shlédnutých stran než v lednu 2017. Tyto zobrazené stránky pocházejí především z mobilů a ze služby zvané Accelerated Mobile Pages, informuje Recode.com. Ve stejném období poklesl počet zobrazených stran od uživatelů, kteří weby navštěvují z Facebooku zhruba o 200 milionů.

Služba AMP je v provozu od roku 2015 a umožňuje vydavatelům umístit svůj obsah na servery Google, díky čemuž se jednotlivé články zobrazí uživatelům mnohem rychleji. V podstatě jde tedy o službu podobnou Instant Articles jen s tím rozdílem, že u Googlu mají vydavatelé plnou kontrolu nad vzhledem, obsahem i reklamou ve svých článcích.

Facebook od letošního roku upřednostňuje především příspěvky od přátel před obsahem od vydavatelů. Pokud tedy chcete i nadále využívat Facebook jako zdroj návštěvnosti pro váš obsahový web, budete muset investovat do placeného zviditelňování vašich příspěvků.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .