Sociální síť Google+ se tento týden otevírá široké veřejnosti, doposud ve dvanáctitýdenním testovacím režimu fungoval pro dvacet milionů uživatelů, kteří byli od společnosti Google „pozváni“. Ambice má smělé – konkurovat chce zavedené síti Facebook, ta má aktuálně téměř 800 milionů aktivních uživatelů, a Twitteru, ten má potom více než 100 milionů. Jak se Google+ liší od své konkurence a co nabídne?
Žádní přátelé a „followers“
Na rozdíl od Facebooku, kde uživatelé mají své „přátele“ (v angličtině „friends“), a Twitteru s tzv. „followers“ (doslova „ti, co následují“) se nová sociální síť orientuje na tzv. „kruhy“ („circles“), čímž uživatel ovlivní, kdo uvidí odeslané zprávy – může to být každý uživatel, jediný člověk, nebo jen rodina či blízcí přátelé. Bonusem od Twitteru je možnost psát zprávy s neomezenou délkou.
K TÉMATU: Google zprovoznil vlastní sociální síť
Od svého startu už zaznamenala síť Google+ více než milion sdílených zpráv a položek. Zářijovou novinkou je možnost používat video chat kompatibilní s mobilními telefony, tyto konference lze též nahrát. Google doplňuje službu hledacím prvkem.
Rozvoj sítě Google+ nekončí
Jak uvedl Larry Page, výkonný ředitel, pro britská média, cílem služby Google+ je „sdílet na webu stejně jako sdílíme v reálném životě„. Jako největší kladnou zkušenost uvádí právě možnost sdílení svých poznámek pouze s úzkou, vybranou skupinou osob. Ani po tříměsíčním testovacím provozu ovšem sociální síť Google+ nekončí v rozvoji a připravuje další novinky.
INTERNET: Vyzkoušeli jsme nový vzhled YouTube. Co přináší uživatelům?
Struktura Google+ připomíná nejznámější sociální síť Facebook. Dalším podobným znakem je tlačítko 1+, chová se podobně jako tlačítko “Like” či “Líbí se mi” na Facebooku. Mnozí odborníci však nejsou (co se týče osudu nové sítě) příliš optimističtí. Síť v české verzi najdete na https://plus.google.com/.