Po Frekvenci 1 a Evropě 2 spustilo své internetové klony i pražské Rádio City. Osmdesátka a Devadesátka nabízejí to nejlepší z hudby 80. a 90. let. To všechno nepřerušované reklamou či moderátorskými vstupy. Kromě celodenního proudu největších hitů z posledních dvou dekád minulého století přinášejí obě rádia informace o jednotlivých skladbách: rok vzniku, jména autorů a především jejich texty.
V pondělí 12.3. spustilo pražské Rádio City na svých webových stránkách dvě nová internetová rádia. Jmenují se Osmdesátka a Devadesátka. Jak už jejich názvy napovídají, jejich náplní jsou ty největší hity osmdesátých let a devadesátých let.
„Hudebně vycházejí ze stávajícího základu Rádia City a navíc bezezbytku respektují současný staniční slogan „Více hudby, méně slov“. Ani jedno z rádií není přerušováno reklamou a vstupy moderátorů,“ říká generální ředitel Rádia City Petr Král. „Známé a pro mnohé z nás zásadní hity 80. a 90. let pro nás rozhodně nejsou něčím, co minulo a patří do archivu. Radio City – Osmdesátka a Radio City – Devadesátka nám dává příležitost hrát řadu hitů, na které by se jinak neprávem zapomnělo,“ doplňuje hudební ředitel Rádia City 93,7 FM Lukáš Bárczay.
Kromě celodenního proudu největších hitů z posledních dvou dekád minulého století přinášejí obě rádia informace o jednotlivých skladbách: rok vzniku, jména autorů a především jejich texty. Pro internetový streaming využívají obě rádia formát Windows Media a rychlost 128 kbs.
Osmdesátka
Pokud si vzpomínáte na přechodné období, kdy se Rádio Melody měnilo na Radio Olympic, tak v té době zněla na pražské frekvenci 103,7 právě taková hudba, kterou dnes hraje Osmdesátka. Nadšení příznivců osmdesátek tehdy po 14 dnech ochladlo, když Olympic najel na svůj formát. Nyní se fanoušci hitů z 80. let dočkali, byť jen na internetu. Zapomeňte na totalitní české hity. Ty zde neuslyšíte. Nevím, zda je to univerzálním pravidlem, ale během několikahodinového poslechu se z počítače linula pouze angličtina v podání Sade, Paula Younga, Kylie Minoque, Erasure, Madonny a dalších. Stylově jde o disco, pop či poprock. Nejtvrdší co jsem zaznamenal byla Bonnie Tyler s Total Eclipse of the Heart. Celkově šlo o docela příjemný proud hudby, nepřítomnost češtiny byla rozhodně přínosem. S trochou nadsázky se dá říci, že internetové rádio Osmdesátka je celodenním promospotem na stejnojmenný pořad Reného Hniličky, který na pražské frekvenci 93,7 každý den večer servíruje posluchačům ty největší špeky z hitparád let osmdesátých.
Devadesátka
Hity devadesátých let jsou českým posluchačům známé asi více než ty z let osmdesátých. Ve své době je již hrála nově vzniklá česká hudební rádia či je vysílala MTV. Dá se tedy předpokládat, že Devadesátka osloví více posluchačů, kteří zavzpomínají na dobu svého mládí. Hudební záběr je rozšířen i o tehdy aktuální mainstreamové styly, které se inspirovaly rapem, technem a taneční scénou. Na Devadesátce se tak můžete setkat s Falcem, Blondie, Fugees, Jonem Secadou, Depeche Mode, Snow, Christinou Aquilerou, M-People či Fun Faktory. Proud hudby je stejně jako u Osmdesátky čas od času přerušovaný jen staničními jingly. Skladby jsou opět pouze v angličtině, jedinou zaznamenanou výjimkou byl Falco s Out of the Dark – skladba má sice anglický název, ale je zpívaná německy.
Klony útočí
Rozhlasový dům City Multimedia Petra Dvořáka není prvním, kdo na český internet přinesl klony svých pozemně vysílaných stanic. Na začátku roku představila nová internetová rádia pod svými značkami i Frekvence 1 a Evropa 2. Psali jsme o tom zde a zde. Hlavní rozdíl mezi nimi spočívá ve způsobu jejich specifikace. Zatímco internetové stanice Lagardere jsou zaměřeny stylově, Dvořákova rádia se orientují na vybraná desetiletí. Oba přístupy mají svá pro a proti, ve finále záleží na preferencích každého posluchače a síle použité značky.
Krok Rádia City lze považovat za další důkaz zvýšeného zájmu, který věnují tradiční média internetu. Bude zajímavé sledovat, zda se přidají i ostatní provozovatelé pozemních rozhlasových stanic a zda se dočkáme internetových klonů Blaníku, Impulsu, Kiss či Fajn Rádií, nebo internetových variací Rádia Beat zaměřených na jednotlivé rockové žánry.