Když televize Prima oznámila, že chce vstoupit na internetový trh nikoli sama, ale ve spolupráci s již zavedeným serverem, většina se domnívala, že půjde o spojení sil s internetovým portálem Centrum, se kterým spolupracovala například na projektu Vyvolení, anebo s portálem Atlas, s nímž momentálně provozuje internetové speciály k soutěžím Ber nebo neber a Milionář. Tento týden však Prima překvapivě oznámila, že hodlá vstoupit do partnerství s portálem Seznam.
Na rozdíl od televize Nova (a portálu tn.cz) se konkurenční Prima rozhodla jít zcela jinou cestou. Společně se začátkem Eura se na adrese www.stream.cz/prima začnou objevovat vybrané pořady stanice, pro http://video.novinky.cz bude Prima dodávat video ze svého zpravodajství. Předmětem dohody je také zveřejňování reklamy ve sdíleném internetovém obsahu. Prima tímto krokem pokračuje ve zlepšování webových služeb. V dubnu Prima spustila vlastní internetovou videopůjčovnu, v níž nabízí své seriály zdarma (více o tématu jsme psali zde). Prostřednictvím internetu rovněž zprostředkuje všech 31 utkání fotbalového Eura 2008 (více zde), za zápasy budou ale muset zájemci zaplatit (zřejmě 50Kč za zápas).
Obě strany si vzájemnou dohodu více než pochvalují: „Jsme velmi rádi, že se nám podařilo uzavřít takto významnou dohodu. Její podstata vychází ze strategie omlazování Primy – nyní budou moci naše nejlepší pořady sledovat i mladší diváci, pro které je internet často nejdůležitějším médiem. Navíc na poli internetu je pro nás velmi efektivní spojit síly se silným partnerem namísto vývoje vlastního specializovaného portálu,“ řekl generální ředitel televize Prima Marek Singer. Generální ředitel Global Inspiration Miloš Petana dodává: „Naše dohoda rozšiřuje uživatelům Streamu programovou nabídku o zcela nový typ obsahů: vedle vlastní produkce a uživatelských videí začínáme prostřednictvím Primy nabízet i profesionální televizní formáty. Předpokládáme, že jsme v tomto záměru teprve na začátku cesty a že zajímavých titulů i zahraniční produkce bude přibývat.“
Už v červnu se návštěvníci mohou těšit na seriál Velmi křehké vztahy, lifestyleový TOP STAR magazín a druhou sérii cyklu Jak se staví sen. Všechny pořady by se na webu měly objevit krátce po svém odvysílání. V budoucnu mimo jiné zřejmě přibude seriál Ošklivka Katka nebo divácky oblíbený zábavný pořad Hádej, kdo jsem! Zpravodajské příspěvky pak ponesou logo televize Prima. Za žádnou ze služeb zákazník nebude muset platit. Miloš Petana návštěvníky ubezpečuje, že kvalita nabízených videí rozhodně nebude nízká, jak by se dalo od stahovaných videí očekávat. Rozlišení podle něj bude srovnatelné s tím, na jaké jsou zvyklí při vysílání televize. Kvalitu ověřili na celovečerním filmu.
ČT24 – SMS zpravodajství
Od pondělí 2.června zprostředkovává Česká televize novou službu – SMS zpravodajství. Službu nabízí veřejnoprávní televize ve dvou verzích – všeobecné a sportovní zpravodajství. Všeobecné zpravodajství v sobě zahrnuje informace o událostech z domova, světa, ekonomiky, kultury i dopravy, sportovní sekce pak informace o aktuálních výsledcích či úspěších sportovců. Počet příchozích zpráv nepřesahuje 10 SMS denně, v průměru se má pohybovat mezi třemi až sedmi, přičemž za jednu zprávu zaplatí uživatel 1,50 Kč včetně DPH. Službu aktivujete pomocí SMS (v ceně 11 Kč), následně obdržíte kontrolní SMS (zdarma), kterou musíte posléze aktivovat (opět v ceně 11 Kč). Vše lze samozřejmě kdykoli deaktivovat. Podrobný návod je k dispozici na www.ct24.cz/sms, kde jsou k nahlédnutí i ukázkové zprávy.
Co poskytuje portál zpravodajské stanice Z1?
Společně se startem první komerční zpravodajské televize Z1 byla spuštěna i její internetová prezentace www.z1tv.cz. Na svých stránkách stanice poskytuje živé vysílání, ovšem kromě dokumentů. Místo nich se na obrazovce objevuje nápis „Omlouváme se, ale autorská práva nám nedovolují publikovat na internetu právě vysílaný pořad.“ Dále se dočkáme standardního textového zpravodajství. Kromě živého streamu jsou k dispozici i další videosekce, první z nich nese název „Zprávy dne“, jedná se o devadesáti sekundové reportáže, tak jak je běžně z televize známe. Koho nebaví dlouhé zprávy, pro toho je k mání rubrika „Zprávy v 60 vteřinách“. Minutový přehled nejdůležitějších zpráv je shrnutím „Zpráv dne“, v průměru sedm zpráv doplněných videem působí profesionálním dojmem – nejedná se o zábavnou rubriku jako v případě „90 sekund“ konkurenčního portálu tn.cz.