Jedním z internetových rádií, která si dokázala vybudovat relativně stabilní posluchačskou obec, je Radio Interhit. Letos v listopadu oslavilo první narozeniny a v budoucnu by jeho vedení chtělo požádat o licenci k terestrickému vysílání.
Rádio „vysílá“ na adrese www.radiointerhit.cz a ve své nabídce má tři „vysílače“ – pro pomalé (10 kbps), střední (20 kbps) a rychlé (32 kbps) připojení k Internetu. Technickou realizaci zajišťuje jeden z největších českých internetbroadcasterů Atlas. Na svých internetových stránkách se stanice prezentuje jako „relaxační rádio ve stylu satelitních MTV nebo VIVA, kde se hraje 24 hodin denně hudba prokládaná pouze reklamou a krátkým hudebním zpravodajstvím.“
Nedostatky
Při poslechu rádia na první poslech zaujme jeden výrazný nešvar. Veškeré zvukové prvky, tedy písničky, reklama a mluvené slovo, jsou velmi špatně smíchány – zcela pravidelně jsou odděleny přibližně třívteřinovou pauzou ticha. Dalším nedostatkem je absence jakýchkoliv identifikátorů rádia. Jinými slovy, písničky nejsou propojovány jingly, které mohou při vhodném řazení celkový dojem z hudebního programu značně vylepšit a usnadnit propojení skladeb s odlišným tempem.
Rozhovor
Další informace o Radiu Interhit nám poskytl jeho ředitel vystupující pod jménem DJ Bond.
Kolik posluchačů vás denně naladí?
Vysíláme z portálu Atlas každý den nonstop a poslouchají nás posluchači většinou ve vetších městech, kde už je
kvalitní připojení na internet. Průměr je cca 500 posluchačů denně.
Kolik lidi připravuje vysílání? Z čeho je rádio financováno? Prodáváte reklamu?
Ve vysílání pracují tři lidé a dva externí spolupracovníci.
Rádio je financováno ze soukromých zdrojů. Reklamní nabídku najdete na našich stránkách. Realita je ovšem taková, že vše, co se týče reklamy provádíme bártrovým způsobem.
Jak byste charakterizovali váš hudební formát?
Naše rádio lze charakterizovat jako „internetová“ VIVA nebo MTV – je pouze hudební. Hrajeme současnou českou a zahraniční muziku, každý týden editujeme čtyři hitparády:
českou, dance, rock a oldies a na přání posluchačů ze Slovenska editujeme jedenkrát měsíčně i slovenskou. Od prosince budeme vysílat také oficiální CZECH DANCE TOP 30 hitparádu, kterou připravujeme ve spolupráci s
vydavatelstvím Popron Traxx.
Jaké máte plány do budoucna?
Jelikož se nám podařilo navázat kontakty se všemi vydavatelstvími a spolupracujeme s nimi na úrovni éterových rádií a náš formát rádia je zatím jediný na českém internetu, chtěli bychom podat
žádost o licenci na vysílání do éteru a pokračovat tak v našem projektu hudebního relaxačního rádia. Na rozdíl od všech „vzdušných“ rádií nemáme finance a náš rozvoj je tím značně omezen. Nemůžeme dělat reklamní kampaně, platit moderátory apod.
Nechystáte úzce hudebně profilované kanály?
Nechystáme, protože je má Internetrádio. Na závěr bych chtěl říci, že jediný, kdo potlačuje vývoj internetových rádií, je sdružení Intergram, které nám měsíčně účtuje takové částky, že pochybuji o soudnosti všech zainteresovaných a podezírám je z absolutní neznalosti. Nic není závislé od počtu posluchačů a možností financování – chceš rádio, tak plať, i když to navydeláš.