V Americe se zvyšuje využívání podcastingu. Zatímco v loňském roce podcasty stahovalo a poslouchalo každý týden 3,5 mil. a občas 11,3 mil. Američanů, v letošním roce jich bude už 7,06 mil. a 21,4 mil. V roce 2011 pak predikuje výzkumná agentura Bridge Ratings 24,93 mil. pravidelných a 63,9 mil. občasných uživatelů podcastingu. Příjmy z reklamy umístěné do podcastů se zvýší z loňských 80 mil. dolarů na 400 mil. v roce 2011.
Zájem o podcasting se v Americe zvyšuje a tento trend by měl pokračovat i v příštích letech. Vyplývá z výzkumu, který na svém panelu 4500 uživatelů podcastingu ve věku 15-64 let realizovala výzkumná agentura Bridge Ratings.
Podcasting medium třicátníků?
Zatímco užívání u mladších posluchačů se mírně snížilo, u uživatelů starších než 25 let se používání podcastingu zvýšilo. V této věkové skupině byl největší zájem o zpravodajské podcasty a další formáty mluveného slova. Statisticky významná část posluchačů pak uvedla, že díky podcastům produkovaným rozhlasovou stanicí, poslouchají tuto stanici častěji. Výzkum rovněž potvrdil zvýšení loajality k rozhlasové stanici u uživatelů podcastingu. Nárůst zájmu o podcasting je přisuzován marketingu rozhlasových stanic a propagaci a využívání značek v podcastingu.
Studie rovněž ukázala, že zhruba pětina uživatelů, kteří podcasting kdy vyzkoušeli, u této technologie zůstávají. Stahují průměrně 5 podcastů týdně a při jejich poslechu stráví 3,5 hodiny měsíčně.
Osobní počítače jsou pro přehrávání stále nejpoužívanější
Z výzkumu dále vyplývá, že drtivá většina uživatelů podcastingu využívá pro poslech podcastů své osobní počítače raději než přenosná zařízení – iPody a MP3 přehrávače. Nicméně podíl těchto zařízení se díky osvětě a osvojení si technologií zvyšuje. Zatímco v roce to bylo 14%, letos by to mělo být už 32% uživatelů. Hlavními bariérami většího rozšíření přenosných zařízení pro podcasting je celková složitost a časová náročnost.
Nárůst uživatelů i v příštích letech
Bridge Ratings předpovídá nárůst podcasting i v budoucnosti. Růst však bude postupně zpomalovat. Zatímco v loňském roce podcasty stahovalo a poslouchalo každý týden 3,5 mil. a občas 11,3 mil. Američanů, v letošním roce jich už je 7,06 mil. a 21,4 mil. V roce 2011 pak Bridge Ratings predikuje 24,93 mil. pravidelných a 63,9 mil. občasných uživatelů podcastingu.
Podobný růstový trend předpovídá i výzkumná agentura eMarketer. Ta navíc odhaduje příjmy z reklamy umístěné do podcastů v loňském roce na 80 mil. dolarů. V roce 2011 by se měly zvýšit na 400 mil. dolarů.