Internet Effectiveness Awards 2011 – letos půjde o bitvu v komiksovém stylu

iea-logoLetos se již po šesté uskuteční klání o nejefektivnější internetová řešení, Internet Effectiveness Awards 2011. Prestižní soutěž, která oceňuje především obchodní a ekonomické přínosy webů, portálů, projektů v sociálních sítích, ale také mobilních aplikací či mediálních kampaní.

Letošní ročník s upravenými kategoriemi

Ceny IEA jsou uznáním, že vítězové dokáží využít digitální média ke vzniku nových způsobů podnikání, k on-line prodeji, k lepší komunikaci se zákazníky či zaměstnanci a dokáží přitom dosáhnout měřitelných výsledků.    Trh digitálních médií se vyvíjí extrémně dynamicky a IEA na tento trend musí reagovat každý rok.

Letos tedy opět prošly důkladnou revizí všechny soutěžní kategorie. Snahou organizátora akce, Asociace dodavatelů internetových řešení Asociace.BIZ, bylo jednak snížit celkový počet kategorií, ale také doplnit nové tak, aby reflektovaly dění na on-line trhu. Letos se tedy utkají nejefektivnější řešení také v kategoriích „Nejlepší užití mobilního marketingu“, „Nejlepší mediální kampaň“ a „Nejlepší mobilní aplikace“. Naopak zmizela kategorie „Státní správa a samospráva“, která každým rokem trpěla fatálním nedostatkem nominací.

Porota a systém hodnocení je převzatý s úpravami z legendární britské internetové soutěže New media age. Přesto, že je IEA striktně ekonomicky orientovaná soutěž a hodnotí především komerční řešení, je od počátku pořádána jako nezisková a snaží se o maximální objektivitu. V letošní porotě zasedne 26 porotců, kteří jsou vybráni s ohledem na zkušenost, všeobecný přehled v on-line světě a především úspěšnou profesní kariéru. V porotě zasedne například zakladatel portálu Aktuálně.cz Jakub Unger, šéf on-line projektů společnosti Internet Info Aleš Miklík, výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu SPIR Kateřina Hrubešová nebo Lubor Zoufal z digitální divize mediální skupiny Lagardere Active ČR. Zajímavostí rovněž je, že každý z účastníků ankety má možnost vyřadit z hodnocení až dva porotce, se kterými není spokojen. Každý projekt tak bude mít svým způsobem jiné portfolio hodnotitelů, aby byla zajištěna maximální objektivnost. Nicméně se nepředpokládá, že by bylo toto pravidlo uplatněno ve významnějším měřítku.

iea-vizualLetošní galavečer v komiksovém stylu

Každý nápad nebo řešení může být až ve třech kategoriích

iea-effectiveman-mestoHodnocení ve všech kategoriích probíhá ve dvou kolech. V prvním kole hlasují porotci PRO nebo PROTI postupu řešení do druhého kola hodnocení. Ke schválení postupu je potřeba nadpoloviční většiny hlasů poroty. Každý porotce má jeden hlas. Pokud některý z porotců nemůže řešení hodnotit pro střet zájmů, získává řešení zástupné hodnocení vypočítané jako průměr hodnocení ostatních porotců. Výsledkem prvního kola hodnocení je sestavení shortlistů v kategoriích. Shortlisty mohou mít v jednotlivých kategoriích odlišný počet postupujících řešení. Ve druhém kole zvolí porotci ze shortlistů vítěze v jednotlivých kategoriích metodou známkování od 1 do 5 jako ve škole.

Letos budou mít účastníci k dispozici 15 kategorií – od lidských práv a charity přes business-to-business řešení, spotřební zboží a služby, ocenění za inovace a další. Každé řešení může soutěžit až ve třech kategoriích, o konkrétním rozdělení ale rozhoduje organizátor soutěže.

Orientace nejen na ekonomický úspěch

Anketa Internet Effectivness Awards ale nehodnotí pouze ekonomické přínosy, šanci na ocenění mají i projekty s mimořádnou myšlenkou, kreativitou nebo budoucím potenciálem. I letos se budou udělovat ocenění za inovace, které může porota udělit více projektům. Třešničkou na dortu je potom ocenění Grand prix, které porota udělí nejefektivnějšímu a nejpropracovanějšímu řešení ze všech kategorií.

IEA ale není jen o číslech, je i o zábavě a nadhledu. Každý z ročníků byl originálem jak svojí komunikací v médiích, tak slavnostním galavečerem, který celou akci uzavírá. Pořadatel akce, Asociace.BIZ, dbá každým rokem na to, aby bylo vyhlášení cen neformální a zábavné. Může k tomu pomoci i střídání netradičních prostředí, moderátorů a motivů každého ročníku. Letošní ročník pokračuje v tématice soubojů, tentokrát ve znamení komiksových hrdinů a padouchů. Ve stylovém prostředí klasického kina Lucerna se tak v kostýmech hrdinů potkají agentury, porotci i zadavatelé a najdou nového hrdinu pro letošní rok – Efektivmana. Ročník 2011 bude bezpochyby největší dosavadní výzvou pro všechny zůčastněné.

Přihlášky do soutěže je možné podat do konce června. V případě zájmu naleznete další podrobnosti a pravidla na stránkách IEA.cz.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .