Asociace IAB Europe publikovala studii velikosti online inzerce za rok 2012. Z těchto dat vyplývá, že v loňském roce investovali zadavatelé v Evropě do online reklamy částku 24,3 miliard euro, v přepočtu přibližně 600 miliard korun. Meziročně jde o nárůst ve výši jedenáct procent. Rok předtím investovali zadavatelé do online inzerce v Evropě přibližně 22 miliard euro.
V regionu střední a východní Evropy vyjma Ruské federace je nejsilnější display reklama, tedy standardní bannerová reklama s podílem na investicích ve výši 51 procent. Následuje reklama z vyhledávání – 38 procent a osm procent připadá na katalogy.
Podíl online reklamy v Evropě na celkových investicích do reklamy obecně je 24 procent. Do televize směřuje 28 procent investic, noviny a časopisy mají spolu rovněž 28 procent. Na rozhlasový trh směřuje v Evropě průměrně 4,6 % všech reklamních investic. Celkový balík peněz, které proudí do reklamy na celém evropském kontinentu představuje přibližně 95 miliard euro.