PŘEHLED – Internetový magazín ProChlapa.cz nasadil v minulém týdnu nový image a výrazně posílil v návštěvnosti. Nyní se soustředí na věkově dospělejší publikum, ubral část erotiky a přidal publicistiku. V segmentu pánských magazínů bude letos konkurenčně zajímavá situace. Nejvážnějšími soupeři jsou vydavatelství Stratosféra a Hachette Filipacchi.
Multimediální vydavatelství Limemedia, jež provozuje například streamingový portál ABradio.cz, nedávno spustilo novou podobu několika svých projektů. Zatím poslední relaunch proběhl minulé úterý u pánského lifestyloveho webu ProChlapa.cz. Ten se zaměřuje se na muže ve veku 25-35 let a ve svém segmentu si konkuruje s obdobně zaměřenými projekty Maxim.cz (vydavatelství Hachette Filipacchi) nebo Jenpromuze.cz od mediálního domu Stratosféra. ProChlapa.cz má nyní zcela nový design a částečně se změnilo i obsahové zaměření. Ve srovnání s konkurenčními projekty výrazně ubyla erotika, web se nyní soustřeďuje na společenská témata a publicistiku vhodnou pro cílovou skupinu.
Ubylo erotiky, přibyla kultivovaná publicistika
„Před relaunchem byli v našem publiku nejsilněji zastoupeni muži ve věku 15-24 a let a 25-34 let – jejich podíl byl takřka totožný. Po relaunchi se soustředíme na to, aby se zcela dominantní skupinou stali muži ve věku 25-34 let; ti jsou pro nás i z obchodního hlediska nejdůležitější. Tomu odpovídá i změna koncepce – provedli jsme zásadní omezení obsahu s erotickou tématikou, naopak posilujeme publicistickou složku webu. Čtenáři se mohou těšit na zajímavé rozhovory a reportáže, více autorského obsahu, plánujeme se věnovat i sportům, cestování, lifestylu,“ vysvětluje šéfredaktor ProChlapa.cz Jaroslav Sauer.
PSALI JSME: Femina.cz v novém kabátě
Návštěvnost webu dle NetMonitoru podle lednových odhadů stoupla ve srovnání s předchozím obdobím o téměř 90 procent z 59 tisíc na 103 tisíc reálných uživatelů. Tento faktor zatím nemusí souviset se změnou podoby. Koncepční změny jsou ale dlouhodobější a byly započaty ještě loni v létě. Cílem bylo přiblížit se v návštěvnosti a později předstihnout i trhovou jedničku – portál jenpromuze.cz, jež provozuje vydavatelství Stratosféra. Tento cíl je na dosah, oba weby dělí dle lednových odhadů Netmonitoru jen sedm tisíc čtenářů.
Screenshot nové podoby webu ProChlapa.cz
Skokový nárůst návštěvnosti
Posilování pozice má být i důsledkem obsahových změn. „Uděláme všechno pro to, abychom přinášeli obsah, který bude kvalitněji zpracovaný a aktuálnější než na jenpromuze.cz. Spadá sem i ono zmíněné posílení vlastní publicistické náplně. Zároveň plánujeme spolupráci s několika známými osobnostmi, které by na prochlapa.cz dodávaly další unikátní obsah,“ dodává Jaroslav Sauer, jež ve společnosti Limemedia zodpovídá kromě webu ProChlapa.cz i za další projekty pro pány – Beast.cz a iGizmo.cz.
DOPORUČUJEME: Portál o sportovních vozech: SuperSports.cz
Relaunch webu ProChlapa.cz je podpořen i komunikační kampaní v rádiích a na internetu. Společnost Limemedia je členem skupiny Media Bohemia a reklamní kampaně se tedy budou realizovat napříč dalšími projekty této skupiny. Rozhlasové spoty se objevily ve vysílání Fajn rádií, Hitrádií nebo Rock rádií. Cross-promotion bude probíhat i na webech Limemedia.
Dynamický rok v segmentu pánských on-line magazínů
Celkově bude letošní rok v segmentu pánských on-line magazínů poměrně dynamický. Ze šesti on-line magazínů v této kategorii fungují dva weby pod patronátem velkých tištěných periodik. Nejsilnější je Xman.cz, jež je součástí portálu iDnes.cz z dílny mediální skupiny Mafra. Druhý projekt provozuje vydavatelství Ringier pod značkou Blesk pro muže. Ostatní pánské weby tedy budou bojovat především o pozici jedničky bez zázemí papírového deníku.
O tuto cílovou skupinu se letos zvede tuhý boj. Magazíny pro mladé muže provozuje hned několik vydavatelství, mimo jiné i Ringier, Mafra, Hachette Filipacchi, Stratosféra nebo Limemedia.
Další novinkou je lifestylový e-shop
Vydavatelství Limemedia vstoupilo v minulých dnech na trh i do kategorie e-shopů se značkou senzaobchod.cz. Nový produkt je zaměřen na lifestylový segment kosmetiky, parfémů, hodinek a doplňků. Tímto způsobem hledá společnost nové cesty revenue pro své aktivity a chce podpořit svůj další růst na internetu. „V současnosti provozujeme 16 internetových produktů s celkovým zásahem přes 760 tisíc unikátních uživatelů měsíčně dle Netmonitoru,“ říká Jan Fahoun, generální ředitel Limemedia.
Z ARCHIVU: Web ProChlapa.cz soutěží o dokonalá prsa
I tento produkt se dostává do širšího povědomí díky aktivní cross-promotion v rámci ostatních médií skupiny. Limemedia participuje na projektu zejména po technické stránce. Dodavatelem produktů je chrudimská společnost Vivantis, jež zodpovídá i za distribuci objednaných produktů ke konečnému spotřebiteli.