Magazín ProChlapa.cz má novou podobu a výrazně posiluje

prochlapa-screen1PŘEHLED – Internetový magazín ProChlapa.cz nasadil v minulém týdnu nový image a výrazně posílil v návštěvnosti. Nyní se soustředí na věkově dospělejší publikum, ubral část erotiky a přidal publicistiku. V segmentu pánských magazínů bude letos konkurenčně zajímavá situace. Nejvážnějšími soupeři jsou vydavatelství Stratosféra a Hachette Filipacchi.

Multimediální vydavatelství Limemedia, jež provozuje například streamingový portál ABradio.cz, nedávno spustilo novou podobu několika svých projektů. Zatím poslední relaunch proběhl minulé úterý u pánského lifestyloveho webu ProChlapa.cz. Ten se zaměřuje se na muže ve veku 25-35 let a ve svém segmentu si konkuruje s obdobně zaměřenými projekty Maxim.cz (vydavatelství Hachette Filipacchi) nebo Jenpromuze.cz od mediálního domu Stratosféra. ProChlapa.cz má nyní zcela nový design a částečně se změnilo i obsahové zaměření. Ve srovnání s konkurenčními projekty výrazně ubyla erotika, web se nyní soustřeďuje na společenská témata a publicistiku vhodnou pro cílovou skupinu.

Ubylo erotiky, přibyla kultivovaná publicistika

Před relaunchem byli v našem publiku nejsilněji zastoupeni muži ve věku 15-24 a let a 25-34 let – jejich podíl byl takřka totožný. Po relaunchi se soustředíme na to, aby se zcela dominantní skupinou stali muži ve věku 25-34 let; ti jsou pro nás i z obchodního hlediska nejdůležitější. Tomu odpovídá i změna koncepce – provedli jsme zásadní omezení obsahu s erotickou tématikou, naopak posilujeme publicistickou složku webu. Čtenáři se mohou těšit na zajímavé rozhovory a reportáže, více autorského obsahu, plánujeme se věnovat i sportům, cestování, lifestylu,“ vysvětluje šéfredaktor ProChlapa.cz Jaroslav Sauer.

PSALI JSME: Femina.cz v novém kabátě

Návštěvnost webu dle NetMonitoru podle lednových odhadů stoupla ve srovnání s předchozím obdobím o téměř 90 procent z 59 tisíc na 103 tisíc reálných uživatelů. Tento faktor zatím nemusí souviset se změnou podoby. Koncepční změny jsou ale dlouhodobější a byly započaty ještě loni v létě. Cílem bylo přiblížit se v návštěvnosti a později předstihnout i trhovou jedničku – portál jenpromuze.cz, jež provozuje vydavatelství Stratosféra. Tento cíl je na dosah, oba weby dělí dle lednových odhadů Netmonitoru jen sedm tisíc čtenářů.

prochlapa-screen1Screenshot nové podoby webu ProChlapa.cz

Skokový nárůst návštěvnosti

Posilování pozice má být i důsledkem obsahových změn. „Uděláme všechno pro to, abychom přinášeli obsah, který bude kvalitněji zpracovaný a aktuálnější než na jenpromuze.cz. Spadá sem i ono zmíněné posílení vlastní publicistické náplně. Zároveň plánujeme spolupráci s několika známými osobnostmi, které by na prochlapa.cz dodávaly další unikátní obsah,“ dodává Jaroslav Sauer, jež ve společnosti Limemedia zodpovídá kromě webu ProChlapa.cz i za další projekty pro pány – Beast.cz a iGizmo.cz.

DOPORUČUJEME: Portál o sportovních vozech: SuperSports.cz

Relaunch webu ProChlapa.cz je podpořen i komunikační kampaní v rádiích a na internetu. Společnost Limemedia je členem skupiny Media Bohemia a reklamní kampaně se tedy budou realizovat napříč dalšími projekty této skupiny. Rozhlasové spoty se objevily ve vysílání Fajn rádií, Hitrádií nebo Rock rádií. Cross-promotion bude probíhat i na webech Limemedia.

Dynamický rok v segmentu pánských on-line magazínů

Celkově bude letošní rok v segmentu pánských on-line magazínů poměrně dynamický. Ze šesti on-line magazínů v této kategorii fungují dva weby pod patronátem velkých tištěných periodik. Nejsilnější je Xman.cz, jež je součástí portálu iDnes.cz z dílny mediální skupiny Mafra. Druhý projekt provozuje vydavatelství Ringier pod značkou Blesk pro muže. Ostatní pánské weby tedy budou bojovat především o pozici jedničky bez zázemí papírového deníku.

prochlapa-muzi-ilustO tuto cílovou skupinu se letos zvede tuhý boj. Magazíny pro mladé muže provozuje hned několik vydavatelství, mimo jiné i Ringier, Mafra, Hachette Filipacchi, Stratosféra nebo Limemedia.

Další novinkou je lifestylový e-shop

Vydavatelství Limemedia vstoupilo v minulých dnech na trh i do kategorie e-shopů se značkou senzaobchod.cz. Nový produkt je zaměřen na lifestylový segment kosmetiky, parfémů, hodinek a doplňků. Tímto způsobem hledá společnost nové cesty revenue pro své aktivity a chce podpořit svůj další růst na internetu. „V současnosti provozujeme 16 internetových produktů s celkovým zásahem přes 760 tisíc unikátních uživatelů měsíčně dle Netmonitoru,“ říká Jan Fahoun, generální ředitel Limemedia.

Z ARCHIVU: Web ProChlapa.cz soutěží o dokonalá prsa

I tento produkt se dostává do širšího povědomí díky aktivní cross-promotion v rámci ostatních médií skupiny. Limemedia participuje na projektu zejména po technické stránce. Dodavatelem produktů je chrudimská společnost Vivantis, jež zodpovídá i za distribuci objednaných produktů ke konečnému spotřebiteli.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .