Trh s reklamou v roce 2015 vzrostl o téměř 8 procent, vypočítala Nielsen Admosphere

Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 8% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 35,5 miliardy korun. Navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk, stejně jako out-of-home média, v uplynulém roce stagnoval.

internet-reklama-651

Českému reklamnímu trhu se v loňském roce dařilo. Hlavním tahounem byla televize s inzercí v ceníkové hodnotě přesahující 35 miliard korun, díky čemuž udržela meziročně dvouciferný nárůst (+ 13,8 % v ceníkových cenách). Velký podíl mělo více než 40% navýšení počtu reklamních spotů – v roce 2015 jich byly odvysílány téměř 4 miliony.

O více než 300 milionů (5,3 %) vzrostla i ceníková hodnota využitého reklamního prostoru v rozhlase.

Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.

nielsen-admosphere-srovnani-2014-2015

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .