Zadavatelé v březnu investovali do internetové reklamy téměř 400 milionů korun

mobilinternetmalyV březnu letošního roku využili zadavatelé internetové reklamy prostor v ceníkové hodnotě 393 milionů korun. Jedná se o investice do display reklamy, tedy do viditelných bannerů, nikoliv do kontextové reklamy nebo textových odkazů. Informuje o tom Sdružení pro internetovou reklamu.

Meziměsíčně výdaje do display reklamy narostly o 12 procent. Největším zadavatelem byla společnost Telefónica Czech Republic, která na internetu umístila display reklamu v hodnotě 10,6 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch. Podle monitoringu internetové display reklamy AdMonitoring využili zadavatelé v březnu 2012 online reklamu v hodnotě 393 milionů korun. Meziměsíčně došlo k nárůstu výdajů o 11,9 %. Meziroční změna představovala 15 % – vyjádřeno čísly jde o 52 milionů korun.

Nejvíce peněz investovala Telefónica

Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevila společnost Telefónica Czech Republic, která na českém trhu působí i pod značkou O2. Ta v únoru využila internetový reklamní prostor v hodnotě 10,6 milionů korun. Na dalších místech se objevují Internet Mall (10,3 mil. Kč), Tchibo (7,7 mil. Kč) a Quick expert (7,2 mil. Kč).

Největší podíl z investic do display reklamy získala skupina médií Seznam.cz, v březnu šlo o 112 milionů korun, tato skupina ale ve srovnání s únorem zaznamenala pokles o jeden milion korun. Procentuálně jde o malou změnu ve výši 0,24 pct. Konkurenční Centrum Holdings (Centrum.cz, Aktuálně.cz, Atlas.cz) stoupl ze 68 mil. v únoru na březnových 75 milionů. Skupina Mafra (iDnes.cz, Lidovky.cz, Óčko.tv a další) stoupla z 51 na 59 milionů.

Největší nárůst zaznamenala skupina Nova a Impression Media

Největší nárůst mezi všemi subjekty zaznamenala Impression Media (zastupuje mimo jiné i server RadioTV), která v únoru získala reklamu pro své portfolio v ceníkové hodnotě 4,6 mil. korun a v březnu stoupla víc než dvojnásobně na 9,6 mil. korun. Podobný nárůst se povedl i skupině CET 21 – provozovateli TV Nova (projekty Nova.cz, TN.cz, Voyo, ICQ a další), rozdíl ale činil až plus patnáct milionů (ze 16 na 31 milionů). Na svých číslech zůstalo vydavatelství Mladá fronta (E15.cz, Zive.cz a další projekty), které utržilo o jeden milion víc oproti předchozímu měsíci, celkově šlo o 23,8 mil. Kč.

Vydavatel Blesk.cz nebo Reflex.cz, společnost Ringier Axel Springer rovněž nezaznamenala výraznější nárůst v tržbách z display reklamy, ale udržela si hodnotu na úrovni 12,5 mil. Kč. Nejnižší podíl na celkových tržbách měla skupina Economia, i v jejím případě ale šlo o kladný rozdíl oproti únoru z 6,1 na 8,1 mil. korun.

Reálné tržby jsou nižší o desítky procent

Uvedená statistika ale nezohledňuje skutečné příjmy, neboť průzkum AdMonitoring zkoumá pouze příjmy podle ceníkových cen. Reálné ceny se mohou značně lišit podle vztahu zadavatel-médium, kde se uplnatňují množstevní slevy, zápočtové platby a barterová spolupráce. Skutečné tržby těchto médií a skupin jsou tedy o několik desítek procent nižší než uvádí průzkum.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .