Čísla z peoplemetrů zachytí pestřejší preference diváků

tvred.jpgVe světě komerčních televizí existuje jedno slovo, které je zaklínadlem veškerého programového dění. Tím slovem je peoplemetr. Malá krabička, která v tvrdém byznysu rozhoduje o velkých věcech. Data, která panel uživatelů produkuje, by v blízké budoucnosti měla sloužit dalším hráčům na zdejším trhu.Nové digitální stanice, které v posledních měsících zahájily svůj boj na českém mediálním kolbišti, si musí na svůj provoz a rozvoj vydělat prodejem reklamního času. Zadavatelům musí věrohodným způsobem deklarovat divácký zásah, který vysíláním jeho spotu vygenerují. Existují deníčkové průzkumy, jednorázová šetření či ankety, pro většinu inzerentů však tato čísla nejsou relevantní. Za směrodatné považují údaje z peoplemetrového průzkumu. Ten v Česku organizuje od roku 1997 Asociace televizních organizací (ATO), jejímiž členy jsou tři nejsilnější tuzemské stanice (ČT, Nova, Prima) a Asociace komunikačních agentur.

O vstup do ATO krátce po startu svého vysílání požádala TV Barrandov, první denní výstupy by měla obdržet v květnu. Původně management této stanice plánoval zapojení do peoplemetrů až na podzim, ale průběžné uspokojivé výsledky sledovanosti dodaly vedení TV Barrandov kuráž postavit se tváří v tvář konkurenci ve společném výzkumu již na jaře. V březnu sledovalo zmíněný kanál na 550 tisíc lidí, což představuje 1,42 procenta podílu na trhu.

Přesná čísla z peoplemetrů by si ráda zajistila i hudební TV Óčko. Zatím zájem diváků o svůj program sleduje pomocí dotazníků v Media projektu, který jí přisuzuje čtvrtmilionovou diváckou základnu denně a více než milion a půl měsíčně. Óčko by díky novým přesným údajům chtělo oslovit ty z inzerentů, kteří u nich zatím z důvodu chybějících čísel z peoplemetrů neinzerují.

Jasná je situace u Prima COOL. Sestra zakladatelského subjektu ATO má přístup k elektronickým údajům o sledovanosti předepsané už ve svém rodném listě a tak se na první výstupy těší v květnu. Nejistý je zatím zájem Z1. U úžeji zaměřené zpravodajské stanice totiž celková čísla zcela jistě nebudou ohromující, nicméně zajímavou může být pro jasně definované cílové skupiny, jež prý peoplemetry nejsou podle generálního ředitele Martina Mrnky schopny pokrýt.

Pozitivní je přístup obou stran. ATO se nebrání vstupu nových subjektů, aby výsledky jejího elektronického průzkumu spravedlivě zhodnotily snažení všech subjektů na trhu. Digitální stanice zase projevují zdravou odvahu, když se nebojí se svým nováčkovským handicapem vstoupit do nelítostného číselného souboje, i přes mnohaletý náskok soupeřů.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: