Druhá nejsilnější tuzemská televize ohlásila změnu ve své diváckém zaměření. Cílovou skupinou Primy se stejně jako v případě tuzemského lídra TV Nova stávají diváci ve skupině 15-54 let. A kvůli omlazení publika se manažeři z Palmovky rozhodli postupně upravit své vysílací schéma. Už v létě oznámili, že svoji vlajkovou loď – rodinnou ságu Velmi křehké vztahy koncem roku ukotví do archivního přístavu závěrečnou epizodou. Přestože se její úterní a čtvrteční vysílací časy stávají pravidelně vůbec nejsledovanějšími z celého primáckého týdne, Vékávéčka dostávají červenou. Důvodem je složení divácké obce, kde dominuje starší generace, která není atraktivní pro zadavatele reklamy, které Primu živí a kteří vyžadují mladší publikum.
Stanice se tak dostane po skončení VKV (nejpravděpodobněji již v lednu) do situace, kdy bude muset obecenstvu přinést nové původní pořady, které by je ve dvou náročných slotech v prime time zaujaly. Přijít na atraktivní alternativu k v té době extrémně dobře zavedené Ordinaci v růžové zahradě je úkol věru nesnadný. Doteď se Primě daří v konkurenčně vypjatém čase oslovit pětinu diváků. Velká část z nich zapíná v úterý a čtvrtek po osmé večer tento kanál z dlouhodobého návyku. Předchůdce VKV – seriál Rodinná pouta se na obrazovkách poprvé objevil už na jaře roku 2004. V lednu se však Prima lehce může dostat do situace, kdy doteď věrní diváci přeskočí k podobnému typu seriálu na konkurenční Novu a pak nebude síly nalákat je zpět.
Přinést na český televizní trh úspěšný pořad pro hlavní večerní čas není tak snadné. Sama Prima o tom ví své. Nelze jí upřít snahu přicházet s poměrně velkým počtem novinek. Na jaře to byla například hypnotická show Vím, cos dělal v pátek, soutěž Nepodceňuj blondýnky, lifestylový pořad Nahá jsi krásná či kulinářská reality show Ano, šéfe!. Jen posledně jmenovaný pokus vyšel a díky charismatickému průvodci Zdeňku Pohlreichovi se stal dalším úspěšným pilířem programového schématu Primy a přešel i do podzimní struktury. Naopak výsledky víkendových pořadů v prime time se tato televize opájet nemůže. Akviziční filmy málokdy generují čísla blížící se dvacetiprocentnímu podílu, což je hodnota, okolo nějž by se Prima ráda pohybovala. Ani pokusy zvýšit sledovanost zábavnými pořady pro páteční večer nevyšly. Neuspěly již zmíněné Blondýnky, ani Helena Vondráčková coby průvodkyně Hvězd u piána a ani odnož úspěšného Hádej, kdo jsem s názvem Hádej, kdo lže neoslovuje podobnou masu diváků jako původní pořad.
Handicapem při sestavování hlavního večerního programu Primy je neuvěřitelně silné postavení Televizních novin na Nově, které mezi půl osmou a osmou večerní odkazují ostatní kanály do role statistů při jejich hvězdné půlhodince. Špatně se tak navazuje na velmi slabě sledovaný slot, který Prima nyní překlenovává nevýrazným sitcomem Chůva k pohledání. Po jeho skončení po dvacáté hodině tak musí doufat, že se k ní dopřepínají diváci z jiných kanálů (hlavně z Novy).
Pokud Prima nenajde atraktivní náplň do dvou vzniklých programových oken po skončení VKV, nabídne konkurenční Nově a možná částečně i dalším stanicím na stříbrném podnosu část svého publika. Možná se jí podaří nalézt na trhu skrytou díru a uvede typ pořadu , kterým naopak některé diváky přetáhne na svoji stranu. Jak souboj o úterní a čtvrteční večery na tuzemském televizním trhu dopadne? Moudřejší budeme, až Prima prozradí, kterými esy v rukávu na zmíněná uvolněná programová okna zaútočí.
No co. Místo VKV můžou dávat VHF nebo UHF :-D
TV Prima mi nikdy jako atraktivní kanál nepřipadal.To co nabízí svým divákům jsou obstarožní mnohokrát reprízované filmy ,německé romantické filmy a seriály,nekonečné seriály jako VKV a nezajímavé pořady uváděné např.Vondráčkovou.Pak se ale nemůžou divit,že se na primu dívají už jen důchodci.
Mladší generaci nezajímají žádné telenovely nebo německé slaďáky,a už vůbec ne nějaké stuipidní soutěže nebo pořady s přestárlými hvězdami.Navíc pořady a seriály z vlastní tvorby jsou téměř vždy propadáky.
Oni se mladší lidé stejně moc na tv nekoukají ,a když už,raději si pustí nějaký nový film,nebo hudební kanál.U nás filmové novinky v tv běží nejdříve za 3 roky po uvedení v kině,a to už pak samozřejmě není tak atraktivní,neboť ho mezitím shlédne valná většina mladých na dvd.
A to je ještě Prima na tom s uváděním filmových novinek podstatně hůře než konkurenční Nova.Holt je vidět že Primě chybí peníze….