Bilboardy zlevňují, kvůli krizi o ně není zájem

out1Ekonomika kvůli krizi klesá, stejným směrem se ubírá zájem o billboardy.

Prodejci velkoplošných reklam tak musí zlevňovat své služby, jinak by totiž ani nemuseli zaplnit své panely. Investice podle serveru iDnes klesly až o pětinu. Pomoci sice mohla volební kampaň a díky nastalé situaci i jistý výdělek do budoucna. Mediální agentury však nyní kupují plochy jen za 60-70% původní ceny. Dostupná data zohledňují jen největší hráče, jako je třeba Euro AWK. Menší firmy čísla často neposkytují. Tento fakt činí segment jednou z nejhůře zamapovaných částí reklamního trhu.

Zatímco velké nosiče mají o klienty relativně vystaráno, horší situace nastává u poutačů na méně frekventovaných či zapadlejších místech (lavičky, štítky na veřejném osvětlení či plochy v hromadné dopravě). Meziroční stamilionové ztráry nedokázala zvrátit ani volební kampaň, aspoň však pád utlumila: „Kampaně českých politických stran jsou totiž typické tím, že velká část mediálních investic jde nejdříve do outdooru,“ říká serveru iDnes.cz  Ondřej Obluk, šéf komunikační společnosti Mather Communications.

A proč vlastně postihují agentury takové propady? Venkovní reklama podle odborníků netáhne tolik v době krize, inzerenti hledají jiné sféry. „V době krize se firmy více soustřeďují na reklamu podporující okamžitý prodej. Billboard je určen především ke kampaním podporujícím image, což jsou kampaně s dlouhodobými cíli,“ vysvětluje Martin Charvát, reklamní odborník a kreativní šéf společnosti Konektor.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .
Štítky: