Reklamní agentury v Česku v současné hospodářské krizi zaznamenávají zhruba pětinový pokles tržeb. Firmy šetří, a výdaje na reklamy jsou tak nižší. Propad nezvrátila ani kampaň před volbami do Evropského parlamentu. Vyplývá to z ankety ČTK mezi agenturami.
„Volby sice celkově přispěly k lepší obchodní bilanci a u někoho možná vyrovnaly ztráty, ale celkový celoroční pokles zakázek nenahradily. Stejně tak se to pravděpodobně nepodaří ani u kampaní pro podzimní předčasné volby do Poslanecké sněmovny,“ řekl prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA M.K.) Pavel Brabec.
Do červených čísel se například dostala firma Media Service, jež se zaměřuje na venkovní reklamu. „Podzimní předvolební kampaň ovlivní především celková čísla útrat v médiích za letošní rok. Nicméně si nemyslím, že by ‚volební peníze‘ vyrovnaly ztráty způsobené ekonomickou krizí,“ uvedla vedoucí nákupu společnosti Media Service Světlana Kerhartová.