Má jogurt Activia blahodárné účinky na trávení nebo jde jen o běžné účinky srovnatelné s jogurty jiných značek? Tento spor se snaží urovnat společnost Danone na americkém trhu. Bude ji to stát miliony dolarů.
Jak uvedl server Aktuálně.cz, firma čelí soudnímu projednávání v souvislosti s reklamní kampaní, která u jogurtů Activia a DanActive zdůrazňuje jejich zdravotní přínos a lepší probiotické účinky, než jsou u výrobků konkurence. Podobnou kampaň vede Danone po celém světě včetně České republiky, k soudu však případ doputoval jenom v USA.
Podle některých amerických právníků ale tímto způsobem výrobce jogurtů mate své zákazníky, a společnost nyní vynaloží desítky milionů dolarů, aby začínající spor urovnala. Navíc upraví obaly svých výrobků, zmizí z nich údaje o vědecky dokázaných pozitivních účincích na trávicí systém.
Firma je ochotna na odškodnění svých klientů vyčlenit až 45 milionů dolarů. Zákazníkům, kteří přinesou prázdné obaly bez účtů, společnost vyplatí 35 dolarů. Pokud se zákazník prokáže i účtenkou, obdrží až sto dolarů. „Společnost Danone stojí za svojí reklamou a odmítá, že by udělala chybu. Přesto ale volí toto řešení, aby se předešla nákladům při soudním projednávání,“ vysvětlilo svůj krok vedení společnosti.