Provokativní a kontroverzní reklama rozhodně zaujme každého, ne vždy je to bez rizika.
Minulý týden Woody Allen vyinkasoval 5 milionů amerických dolarů za zneužití jeho jména v reklamní kampani oděvní značky American Apparel, ta známého herce vyobrazila jako Žida s nápisem „svatý rebel“. Firma nyní spoléhá na „sexy reklamy“, s nimi má zkušenosti, dokonce v minulosti využili služby pornohvězd. Provokativní obrázky nešokují tolik jako samotné nápisy. K prodeji často přispívá mix celebrita – erotično, lépe se pak například prodává spodní prádlo (vzpomeňme na jednu kampaň, v níž účinkovala Kylie Minogue, ta jezdila na mechanickém buvolu).
Efektivní využití sexu v reklamní kampani ale nemusí být tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Často pak reklama působí spíše nevkusně a neomaleně, sexy opravdu nebývá, příkladem může být Bylinkové esence (Herbal Essences). Dobré zkušenosti s polonahými ženami nemají vždy ani automobiloví výrobci, což je možná překvapivé. Většinové reakce bývají spíše negativní. Důležitá je promyšlená strategie, pro každý výrobek je třeba hledat odlišný způsob prezentace. Ve Velké Británii překvapivě neexistují omezení na komerční využití fotografií celebrit v případě uměleckého díla. Například umístění fotografie na hrneček není porušením žádného práva. Známé osobnosti tak často velmi opatrně zvažují, komu svůj obličej „propůjčí“ na reklamní účely.