FOTO UVNITŘ – Hnutí Nesehnutí pořádá soutěž o Sexistické prasátečko. Chtějí tak upozornit na sex v reklamě, v níž nemá tato tematika opodstatnění.
„Soutěž má upozornit na problematické reklamy, které jsou každodenně kolem nás. Cílem soutěže není jejich zhotovitele/ky odsoudit, ale upozornit je na to, že jejich reklamy mohou někoho urážet. Domnívám se, že řada firem si to vůbec neuvědomuje“, vysvětluje Kristýna Pešáková z Nesehnutí. „Sexistické reklamy nejsou pouze reklamy, kde se objevují nahá těla. Navíc každou reklamu, kde je zobrazeno nahé tělo, rozhodně nelze považovat za sexistickou. Velmi záleží na kontextu“, doplňuje.
Soutěž byla oficiálně zahájena 12. května ve dvě hodiny informačním stánkem umístěným na brněnském náměstí Svobody. Na informačním stánku byly přijímány první návrhy na nejvíce sexistickou reklamu, se kterou se kolemjdoucí a návštěvníci a návštěvnice infostánku setkali. „Lidé mohou navrhovat jak reklamy tištěné, např. z novin, časopisů a billboardů, tak reklamy televizní. Oceníme zejména reklamy, které je možno vidět v České republice“, informuje Alžběta Možíšová. Přijímání návrhů potrvá až do konce srpna 2009 a v následujících týdnech se uskuteční hlasování, které bude zakončeno slavnostním vyhlášením vítězné reklamy na podzim.