Několik mladých Estonců si založilo firmu, která recykluje různé použité obaly, ale také staré billboardy. Vyrábí z nich peněženky nebo originální tašky přes rameno. Reportáž o společnosti Grenius včera po poledni přinesl Radiožurnál.
Parta tří ekologicky smýšlejících studentů si před lety řekla, že to, co drtivá většina lidí považuje za nepotřebný odpad, se dá znovu využít a taky zpeněžit. „Ze začátku to byl jen koníček, který se ale během několika let změnil v normální byznys. Zjistili jsme, že nejenom v Estonsku se najde spousta lidí, kteří mají potřebu chránit životní prostředí,“ vybavuje si začátky fungování projektu Grenius jeho manažer Tomas Plunt. Úplně prvním výrobkem byla taška z venkovního billboardu.
Přesvědčit lidi z reklamních agentur, aby třem mladým lidem věnovali nepotřebné billboardy, nebylo složité. Spíše si ale klepali na čelo. „Ze začátku vůbec nevěděli, co po nich chceme. Poprvé v životě slyšeli, že se dají jejich billboardy využít třeba k výrobě tašek. Ale nakonec k nám byli velmi vstřícní“, říká reportérovi Radiožurnálu Petru Vavrouškovi jedna ze zakladetelek Greniusu Aive Herva.
Nejoblíbenějším typem je taška pro notebook. Každý kus je originál a stojí přibližně 50 eur. Grenius své produkty zatím přes internet nenabízí. Jejich výrobky lze koupit v obchodech v Estonsku, Holandsku, Finsku a Portugalsku.