Kinoreklama

Původně negativní vyhlídky, že lidé přestanou chodit do kina, se nevyplnily, právě naopak. Rok 2015 byl rekordním z hlediska návštěvnosti, prodalo se 12,96 milionu lístků, což je druhý nejlepší výsledek od vzniku samostatné České republiky (výjimkou byl rok 2010, kdy kina navštívilo 13,54 milionu; dále pak rok 1993 s 21,90 miliony). Meziroční nárůst diváků činil 12 %.

Ilustrační foto Shutterstock.com

Ilustrační foto Shutterstock.com

Padesát odstínů šedi jednoznačný trhák

Rovněž tržby byly podle dat Unie filmových distributorů rekordní, dosáhly 1,67 miliardy korun, příčinou byla i dosud nejvyšší cena vstupenky, v průměru se prodávají lístky za 128,80 Kč. Meziročně rostly tržby o 14 %.

Nejúspěšnější premiérový víkend zažil loni titul Padesát odstínů šedi (256 tisíc diváků, tržby 36,9 milionu Kč), dále Star Wars: Síla se probouzí (234 tisíce diváků, tržby 37,2 milionu) a Mimoni (222 tisíc diváků, tržby 30,83 milionu), posledně jmenovaný snímek byl zároveň nejnavštěvovanějším filmem roku.

O něco méně než dříve se ovšem daří českým filmům, v roce 2015 nejvíce zaujal snímek Život je život (o premiérovém víkendu ho vidělo 72,6 tisíce diváků, utržil 9,6 milionu Kč za první víkend). Nejúspěšnější start měly Babovřesky, ty v úvodní víkend roku 2013 zhlédlo 140 tisíc diváků a jen za první dny získal na konto 20,3 milionu korun. V roce 2016 se dařilo Lídě Baarové, za úvodní víkend jej vidělo 106,5 tisíce diváků při tržbách 14,3 milionu.

Reklama v televizi

Přechod na digitální vysílání přinesl velký boom nových programů. Nicméně většinu z nich tvoří klony zavedených stanic, čili mnoho nových hráčů na českém trhu není. Největší televizní skupiny mají podobný podíl na trhu.

....

Menší kina tvoří asi třetinu trhu

Menší kina tvoří asi třetinu trhu, zbylých 68 % připadá na multikina, v současné době působí na českém trhu Cinema City se 13 multikiny (celkem 115 sálů) a patří k nim i IMAX a 4DX. Konkurenční CineStar vlastní 12 multikin (s 90 sály). Tři komplexy s 18 sály provozuje Premiere Cinemas. V Praze pak můžeme ještě najít Intersonic Entertainment se dvěma sály, ve Zlíně existuje také Golden Apple Cinema (vlastní šest sálů).

Podobně jako v dalších odvětvích se reklama v kině prodává podle zásahu diváků, reklamu na plátně si reklamní zadavatel může koupit buď po jednotlivých sálech, nebo po více najednou. Zadavatel si navíc může určit, zda chce jít cestou denní, resp. týdenní báze. Cena za jednoho diváka se na spodní hranici pohybuje okolo 2 Kč. Cílit lze rovněž dle regionů. Prodej zajišťuje New Age Advertising pro Cinema City, resp. CineXpress pro CineStar a Golden Apple Cinema. Menší kina zastupují Netcin (121 kin) a Visia Cinema (85 kin). Existuje zároveň možnost off-screen reklamy spojené se vstupenkami, polepkami kabinek, pop-corn a jiné.

Outdoorová reklama

Outdoorová reklama, Jinak řečeno venkovní reklama nepředstavuje jen tzv. billboardy. Outdoor nabízí celou škálu různých možností. Hlavní dodavatelé obsahu jsou poměrně známí hráči, jmenujme JCDecaux, euroAWK, Bigmedia a další.

....
Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .