Outdoor
Před lety musela být stáhnuta reklama na Fernet, v níž Sagvan Tofi tvrdil, že „Fernet je jeho kamarád do deště“. Kvůli údajné propagaci alkoholismu a nabádání k němu reklamu najdeme maximálně na internetu. S podobně kontroverzní reklamou teď přichází také Božkov Tuzemský. „Božkov přichází s receptem na krizi“ je heslem reklamy předního výrobce lihovin. A reklamní text pokračuje: „Světová krize se podepisuje na všem, dokonce i na tom, že se lidé méně baví. Výrobce proslulých a mimořádně kvalitních božkovských kořalek přichází s akcí, která dá zapomenout na špatnou náladu.“
Reklamní inzerát doprovází graf naznačující prudký nárůst tržeb. Generální ředitel pro server aktuálně.cz říká, že se jedná pouze o reklamní nadsázku. Má to být jen „jak jsou média zahlcená negativními zprávami“. Karel Nešpor, primář oddělení pro léčbu závislosti, je touto kampaní rozhořčen: „Cena za zapomínání na problémy pomocí alkoholu je nepřiměřeně vysoká! Úzkosti a deprese se v kocovině ještě násobí. Už tak máme pověst opilců Evropy.“ Podle něj by bylo lékem na krizi drastické zvýšení spotřební daně na alkohol. Šéf společnosti Stock Martin Petrášek prý ani neporušuje kodex, chce jen podpořit značku, zákazníkům jen chce říci, že se můžou spolehnout na kvalitu výrobku. Odborníci si však nemyslí, že by se poptávka po alkoholu nějak zásadně měnila.
....