Inzerce v televizi loni dosáhla v ceníkových cenách hodnoty 42,4 miliard korun, což je o 19% více než v roce 2015. Vyplývá to z monitoringu Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere, který každoročně nabízí pohled do celoročních dat ceníkových hodnot umístěné reklamy.
V rámci tohoto monitoringu vychází televize jako nejsilnější mediatyp roku 2016. Další mediatypy jako rádio, tisk a OOH si v rámci monitorovaných zdrojů rovněž meziročně polepšily.
„Reklamnímu trhu se v loňském roce dle očekávání dařilo. Ceníková hodnota využitého mediálního reklamního prostoru přesáhla 80 miliard korun. Oproti loňsku tak evidujeme zhruba 13% nárůst. Nejsilnějším mediatypem byla již tradičně televize, která si meziročně polepšila téměř o pětinu na 42,4 miliard korun. Společně s hrubými investicemi rostl také počet odvysílaných komerčních sdělení i souhrnný reklamní čas. Kladnou bilanci ale letos vykazují i všechny ostatní monitorované mediatypy,“ komentuje výsledky monitoringu Ad Intel Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.