Podporu rozvoje rozhlasových stanic v analogovém a digitálním vysílání si klade za cíl nové sdružení Asociace rozhlasových organizací (ARO).
Společnosti Český rozhlas, Lagardere Active ČR a Londa se ve čtvrtek 17. února sdružily v nové Asociaci rozhlasových organizací (ARO) v České republice. Hlavním předmětem činnosti této organizace je podpora rozvoje rozhlasových stanic v analogovém a digitálním vysílání. Zároveň bude zadávat výzkumy spojené s rozhlasovým vysíláním (a s tím spojené efektivnější vynakládání finančních prostředků), zabývat se pak bude rovněž koordinace přechodu na digitální vysílání.
Výhledově se chce ARO zaměřit na oblast elektronického měření poslechovosti celoplošných stanic, důvodem jsou „programové účely a zkvalitnění obchodních produktů pro klienty„. K nově vzniklé asociaci se vyjádřili představitelé všech zúčastněných stran.
DOPORUČUJEME: RadioProjekt III.+IV.Q 2010: Nejvíce rostou celoplošná rádia
„Vítám vznik podobné instituce. Mám za to, že se zde nabízí unikátní možnost spolupráce mezi rozhlasem veřejné služby a komerčními stanicemi. Vzájemná užší komunikace bude určitě přínosná pro všechny zúčastněné,“ těší se na spolupráci v ARO prozatímní ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.
„Nová asociace má ambici být významnou platformou pro spolupráci celoplošných rozhlasových stanic a koordinaci jejich zájmů,“ říká president Lagardère Active ČR Michel Fleischmann k založení organizace.
Z ARCHIVU: I negativní reklama se počítá. V Lagardere si to uvědomují
„Bereme asociaci jako místo výměny názorů odborníků jak z oblasti veřejnoprávního tak i soukromého vysílání. Doufáme, že v diskusích vyjdou najevo konkrétní body, kde se na naše zájmy prolnou, přitom očekáváme, že výsledek bude z dlouhodobého hlediska přínosem nejen pro udržení stávající role rádia jako media ve veřejném prostoru, ale i také přínosem pro hledání nových možností rozhlasového vysílání,“ uvedl Jiří Hrabák, generální ředitel Londa.