Vlajková loď holdingu – Media Bohemia a.s. – se sloučila s devatenácti dceřinnými společnostmi, vytvořen tak byl subjekt vlastnící licenci k provozování 21 rozhlasových stanic. Fúze bude zapsána s platností od 1. října do obchodního rejstříku.
„Lze říci, že jsme symbolicky zakončili proces, který začal před patnácti lety založením Media Marketing Services,“ říká Daniel Sedláček, jeden ze zakladatelů dnešní MEDIA MARKETING SERVICES a.s. (MMS) a předseda představenstva společnosti MEDIA BOHEMIA a.s. „Skupina vznikala postupnými akvizicemi a její dosavadní struktura již neodpovídala dnešní situaci. Ve snaze o větší akceschopnost jsme se proto rozhodli ji výrazně zjednodušit,“ vysvětluje Daniel Sedláček. Media Bohemia tak završila rozsáhlou vnitřní fúzí dlouhodobou konsolidaci českého rozhlasového trhu.
Tato fúze ovšem nebude mít žádný vliv na program, neprojeví se však ani ve vztazích s klienty MMS (zadavatelům reklamy). V minulosti proběhla konsolidace dalších společností, jádro skupiny tak tvoří Media Bohemia (rozhlasové stanice – provoz), MMS (prodej reklamního času rádií), Limemedia (internetové projekty) a Impression Media (prodej reklamy na internetu). Součástí skupiny je rovněž Allegria – Firma na zážitky.
„Fúze mohla proběhnout na základě novely takzvaného mediálního zákona (Zákona č. 132/2010 Sb., O audiovizuálních mediálních službách na vyžádání a o změně některých zákonů), která byla přijata letos v dubnu v rámci synchronizace právních norem ČR s legislativou EU. Media Bohemia je prvním českým subjektem, který tuto novelizovanou normu využil,“ uvedl Lukáš Novák, tiskový mluvčí skupiny Media Bohemia.