Mediální skupina Active Radio, která ovládá rozhlasové stanice Frekvence 1, Evropa 2 a další značky, ve čtvrtek večer rozeslala novinářům prohlášení o okamžitém ukončení spolupráce s konkurenční firmou Radiohouse ohledně mediálního zastoupení.
Radiohouse byla jejím partnerem v oblasti mediálního zastupování na rozhlasovém trhu. Spolupráce měla původně trvat až do konce letošního ledna, poté se Active Radio se svými stanicemi přesune ke konkurenčnímu Media Clubu. Společnost Radiohouse patří do portfolia skupiny Media Bohemia. Ještě v průběhu loňského roku šlo o společný projekt obou navzájem konkurenčních skupin – Active Radio i Media Bohemia.
Zástupci společnosti Radiohouse označili jednostranné rozhodnutí Active Radio za šokující. Rozhodnutí nevysílat nadále reklamu na stanicích Evropa2, Frekvence1, Radio Bonton a Dance Radio od rána 17.1. je podle prohlášení Radiohouse nečekaným a hrubým porušením platné smlouvy. Radiohouse jej vnímá jako nepřátelský akt vůči sobě, svým přímým i agenturním klientům a bude se domáhat náhrady škod všemi prostředky.
„Chápeme, že přerušení aktuálních kampaní, na které jsme se my ani naši klienti nemohli nijak připravit, může narušit efektivitu mediálních investic i dlouhodobou důvěru v soukromý rozhlasový trh jako tokovou. Vytvořili jsme proto krizový tým a se všemi našimi stávajícím klienty vstupujeme bezprostředně v jednání, abychom jim ze složité situace pomohli a výstup jejich kampaní maximalizovali na aktuálním portfoliu Radiohouse. Samozřejmě máme vůli s nimi koordinovat postup v náhradě škody, kterou jim skupina Active Radio a.s. způsobila,“ říká jednatel společnosti Radiohouse Ing. Štěpán Ryska.
„Něco takového bylo pro mne za 30 let existence soukromého rozhlasového trhu dosud nepředstavitelné. Radiohouse se striktně drží platné smlouvy, aktuální vlastník skupina Media Bohemia se snaží trvale odchod Active Radio z portfolia Radiohouse konstruktivně a smírně řešit. Výsledkem je ale pouze šikana našich klientů, kteří mají zřejmě sloužit jako rukojmí pro podivnou arogantní hru rozhlasové skupiny Active Radio. Věřím, že nezodpovědný přístup Active k obchodnímu partnerství, reklamním investicím klientů i dlouhodobě slábnoucí poslechovost jejich stanic je srozumitelným signálem pro každého zadavatele rozhlasové reklamy v ČR,“ dodává Ryska.
Pro řešení konkrétních problémů klientů a náhrady aktuálních kampaní jsou k dispozici všichni mediální konzultanti Radiohouse s.r.o. a pro tyto účely slouží i e-mailová adresa marketing@radiohouse.cz.
Skupina Active Radio v původním prohlášení ze čtvrtkového večera uvedla, že k ukončení spolupráce bylo přistoupeno „až po dlouhém a důkladném zvážení“.
V pátečních ranních hodinách zřejmě došlo k částečnému zmírnění původně velmi tvrdého postoje Active Radio. Podle webu Mediaguru.cz se totiž reklamní spoty klientů Radiohouse nakonec ve vysílání přece jen objevily.