Český rozhlas pokračuje v kampani Normální je platit v podobě rádio spotů a online formátů. Nyní osloví živnostníky a menší firmy s cílem zlepšit osvětu pokud jde o placení za každý držený přijímač.
V letošním roce Český rozhlas realizoval již několik aktivit směřujících ke zvýšení počtu evidovaných poplatníků. Tyto akce posilují vědomí o povinnostech a právech vyplývající ze zákona č. 348/2005 Sb., o rozhlasových a televizních poplatcích, mezi dosud nepřihlášenými osobami v České republice. Závěrem letošního roku se Český rozhlas snaží oslovit především poplatníky z řad živnostníků, podnikatelů a firem, které jsou rovněž povinny platit rozhlasový poplatek.
Kampaň Normální je platit se objevuje v podobě rádio spotů a online formátů. Cílem této kampaně je sdělení, že na rozdíl od domácností mají plátci z řad živnostníků a firem povinnost platit za každý rozhlasový přijímač, který drží.
„Právě u firem a živnostníků se často setkáváme s neznalostí zákona o rozhlasových a televizních poplatcích a mimo jiné v tom, že každé autorádio je předmětem rozhlasového poplatku. Pokračujeme v krocích vůči neplatičům tak, jak jsme si je pro letošní rok naplánovali. Pokud má Český rozhlas v době zvyšujících se nákladů na provoz vystačit s příjmy, které mu určuje legislativa, pak nemůžeme být benevolentní,“ řekl Ladislav Musil, náměstek generálního ředitele pro správu a provoz Českého rozhlasu.
Rozhlasovým přijímačem je vedle běžného rádia též radiobudík, autorádio, minivěž nebo počítač s FM či DVB-T tunerem a stejně tak televizor se set-top-boxem nebo tunerem pro příjem digitálního vysílání DVB-T/S/C nebo programů kabelové televize.
Informace o poplatcích, jejich výši a způsobu placení naleznete na webu www.rozhlasovypoplatek.cz.