Od začátku září prochází Vltava programovou změnou, kterou komunikuje rozsáhlá marketingová kampaň postavená na nové vizuální identitě stanice. Námět i realizace pochází z grafického studia Českého rozhlasu.
„Jednotlivé vizuální prvky ‚nové‛ Vltavy budou aplikované v marketingovém mixu zahrnujícím outdoor, online, print i on-air komunikační aktivity v průběhu celé kampaně, a to až do konce roku 2020. Vizuály staví na detailních portrétech osobností ČRo Vltava – Jany Plodkové, herečky, která je zároveň hlasem stanice, nebo Vladimíra Franze, hudebního skladatele, výtvarníka a moderátora pořadu Sedmé nebe,” uvedl ředitel Komunikace, marketingu a obchodu Českého rozhlasu Jiří Hošna.
Dále je tváří kampaně divadelnice a zpěváčka Monika Načeva a zpěvačka Sára Vondrášková aka Never Sol. Obě interpretky také moderují a zaznívají v autorském hudebním pořadu Sedmé nebe.
Barevné ladění fotografií duotónem, které je v kampani užito, odráží a rozvíjí korporátní barevnost stanice ČRo Vltava. Pracuje se základní barevností tyrkysové i její doplňkovou barevnou škálou využívající tmavší odstíny modré, která umožňuje detailnější prokreslení a zvýraznění rysů tváří. „Duotón je moderovaný dalšími barvami – značkami programového pilíře. K minimalistické formě tohoto kontrastu přísluší jistá strohost architektury komunikace, díky které vzniká čitelnost a identifikace brandu. Vizuální formy jsou v něm, se stejnou úrovní, doplňovány sémantickými vzorci. Piktogramy, textové logotypy, vyjadřují stejné motivy jinou formou,“ doplnila Michaela Doležalová z grafického studia Českého rozhlasu, která je společně s Františkem Novotným autorkou konceptu.
Výrazným vizuálním prvkem klíčového vizuálu je portrét v kombinaci s čistou typografií doplněný o zpřístupnění jednotlivých vizuálů k hlavním programovým pilířům (hudba, slovo, kultura) pomocí barevných kódů a piktogramů, které pomáhají posluchačům s orientací v široké programové nabídce Vltavy.
„Konstrukce brandu vychází z pravidel UX/UI designu. Prvky mezi sebou komunikují stejně jako infosystém či dopravní značení. Každodennost cestování metrem je toho přímou ukázkou: cestujeme po barevné trase, která je ale zároveň značena i sémanticky, písmenem. Piktogramy tak zastávají tuto funkci. Logotypy jsou doplněny symboly, které charakterizují zastřešující program a fungují jako orientační systém. Pilíř ‚hudba‛ je charakterizován zvukovou křivkou, ‚slovo‛ je znázorněno ikonou nalinkovaného textu a ‚kulturní publicistika‛ těží ze symbolu zoomu z digitálních fotoaparátů jako motiv cílící na informace,“ dodal František Novotný.
Nový vizuální styl vznikl kompletně in-house v Oddělení marketingu Českého rozhlasu.