Legendární rádiová značka Karlovarského kraje Hitrádio Dragon končí. S příchodem dubna se brandově spojí s Hitrádiem FM Plus. Obě rádia patří do skupiny Media Bohemia. Důvodem je efektivnější řízení obou rádií. Posluchači Hitrádia Dragon o nic zásadního nepřijdou, obě rádia už sdílí moderátory, program i playlist.
Ke spojení západočeských Hitrádií Dragon a FM Plus dojde v pondělí 4. dubna 2022. Na západě Čech tak bude možné naladit už jen Hitrádio FM Plus. To tak bude pokrývat Plzeňský kraj i kraj Karlovarský, respektive dřívější území Hitrádia Dragon (vysílač Jáchymov – Klínovec).
„Samozřejmě, že když končí značka, jako je Dragon, tak to vnímáme emotivně. Po třicet let její osudy kopírovaly vznik a vývoj českého soukromého rádia. Na tomto místě bych rád vyjádřil respekt a velké poděkování všem, kteří z Dragonu za třetinu století udělali pojem, který dominoval Karlovarskému kraji. Odvedli skvělou práci. Děkuji za každou minutu jejich práce,“ uvedl Michal Merenda, programový ředitel sítě Hítrádií.
Důvody pro spojení Hitrádia FM Plus a Hitrádia Dragon jsou poměrně jednoduché. „V současnosti obě stanice vysílají jeden program a sdílí moderátory. Nechtěli jsme dále tříštit síly personální, finanční ani organizační, a rozhodli se vše zefektivnit. Posluchači Dragonu o nic nepřijdou, dál je budou bavit jejich moderátoři a dál budou řešit témata Karlovarského kraje. Uděláme vše pro to, aby u nás našli to, co v éteru hledají,“ vysvětlil Merenda.
Pozitivně vidí spojení i zastupitelství Radiohouse, které nejen na Hitrádiích prodává reklamu. „Spojení nabídne určitě efektivnější nabídku pro naše reklamní zadavatele, úsporu v nákladech na realizaci soutěží i zvýšení dosahu řady speciálních operací,“ říká Štěpán Ryska, jednatel Radiohouse.
Historie HitrádiaDragon:
Stanice začala vysílat 14.2.1992 pod názvem Rádio Dragon. Vysílání zpočátku vytvářelo 12 lidí. Od začátku upoutávalo pozornost hudbou, kterou v takovém množství posluchači z rádia neznali. Na soukromou stanici mělo poměrně bohatou hudební zásobu a nabízelo spoustu písní, které jinde už dávno nevysílali. Od počátků bylo rádio věrné nejen nejnovějším hitům, ale i nejoblíbenějším peckám od 80.let. Denně tímto formátem oslovilo zhruba 35 000 posluchačů a týdně potom dlouhodobě cca 80 000. Cílovu skupinou byli posluchači ve věku 20. až 30. let. V listopadu 2006 proběhla akvizice rádia společnosti Media Bohemia (tehdejší StamfordManaging). Od února 2007 Dragon převzal playlist Hitrádií a od května proběhlo přejmenování na HitrádioDragon.
No a za rok či dva bude jen jedno Hitrádio….. Nenápadně se rozšíří centrální program a nikdo si toho nevšimne, že?