Celosvětově proslulý „chytrý telefon“ iPhone i nadále patří mezi marketingové jistoty. Mnoho soutěží o tento produkt vyvolává masovou odezvu respondentů. Znovu se o tom přesvědčila i rodina Fajn rádií, která letos zorganizovala v pořadí druhou Iphone mánií. „Úspěch tohoto soutěžního konceptu potvrdil, že Fajn radia dokáží oslovit a aktivizovat svou cílovou skupinu – mladé lidi do pětatřiceti let,“ hodnotí akci programový ředitel Fajn radií Martin Maďarka.
Soutěž o iPhone přes Facebook přitáhla 113 tisíc lidí
Fajn radia rozdávala po celý říjen svým posluchačům a příznivcům mobilní telefony iPhone 4. Akce se setkala s dosud nebývalým zájmem soutěžících, zapojilo se do ní více než 113 tisíc lidí. Třicet dva z nich získalo v současnosti zřejmě nejžádanější mobilní telefon na trhu – iPhone 4. „Akce dostála svému názvu – iPhone 4 mánie – a vyvolala skutečně masovou odezvu. Počtem zúčastněných se soutěž zařadila jednoznačně mezi nejúspěšnější projekty Fajn radia,“ uvedl Maďarka.
iPhone 4 mánie navazuje na úspěšnou akci z roku 2008, kdy Fajn radia jako první v ČR nabízela svým příznivcům HiTech mobilní telefony iPhone3. „V roce 2010 jsme postoupili o level výše a nabídli našim posluchačům iPhone 4. Úkolem soutěžících bylo zachytit ve vysílání Fajn radií song Telephone od Lady GaGa a Beyonce, dovolat se jako 4. v pořadí do studia a správně si tipnout výherní telefonní číslo,“ vysvětluje princip akce M. Maďarka.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Síť Fajn radio na RadioTV
Pražské studio Fajn rádia, ilustrační foto: RadioTV
Soutěž iPhone 4 mánie byla s ohledem na životní styl cílové skupiny koncipována tak, aby měla velký přesah i na web rádia a jeho Facebook, kde se o iPhone 4 rovněž soutěžilo. Na Facebooku soutěžilo přes 113 tisíc lidí, a počet fanoušk Fajn rádií stoupl o 20 tisíc. V době svého trvání patřila soutěžní aplikace mezi tři nejnavštěvovanejší stránky na českém Facebooku.
Další podrobnosti o vlivu a cílech kampaně nám v krátkém rozhovoru pro RadioTV prozradil programový ředitel rodiny Fajn rádií Martin Maďarka.
Vliv na poslechovost nelze přesně odhadnout
RadioTV: Očekávali jste podobný zájem o soutěž?
MARTIN MAĎARKA: „Měli jsme za sebou zkušenost z podobné soutěže z roku 2008, nicméně letos jsme soutěž poprvé spolupořádali i přes Facebook, a tudíž jsme konkrétní cíle nevyslovovali. Měli jsme určitou představu o možné odezvě, samotný výsledek ale výrazně předčil naše očekávání.“
RadioTV: Jaké jste měli záměry před spuštěním kampaně?
MARTIN MAĎARKA: „Hlavním motivem bylo navýšení počtu fanoušků Fajn rádií na Facebooku, což se podařilo splnit na výbornou. Fan page k soutěži dosáhla více než 113 tisíc fanoušků, a upřímně, tak vysoké číslo nikdo z nás nečekal. Soutěžní aplikace iPhone4 mánie na Facebooku byla v době svého trvání v průměru 3. nejnavštěvovanější stránkou na českém Facebooku. V některých dnech jsme si dokonce sáhli i na druhou příčku.“
RadioTV: Dokážete odhadnout, nakolik tato akce pomohla znalosti brandu Fajn rádií?
MARTIN MAĎARKA: „Akce dosáhla vynikající ohlas, nárůst znalosti značky se dá vyjádřit mimo jiné i nárůstem počtu fanoušků na profilu Fajn rádiía. Jejich počet stoupl o téměř 20 tisíc. Reálný nárůst znalosti značky ale může být mnohem výraznější.“
RadioTV: Jak se podle vás promítne tato soutěž do výsledku poslechovosti v RadioProjektu?
MARTIN MAĎARKA: „Nerad bych výsledky soutěže stavěl do přímé úměry s možným nárůstem poslechovosti v RadioProjektu. V současné fázi to nelze přesně kvantifikovat, to by bylo věštění z křišťálové koule. Podobná akce před dvěma lety nám ale výrazně pomohla.“
DOPORUČUJEME: Výsledky poslechovosti všech českých rádií – přehledně a exkluzivně na RadioTV
Rodina Fajn radií v současné době zahrnuje stanice Fajn Radio Praha, Fajn North Music, Fajn Radio Life, Fajn Radio Agara a Fajn Rádio Hity. Tyto stanice poslouchá podle RadioProjektu každý týden více než 487.000 posluchačů. Zaměřují se především na mladé posluchače ve věku 15 až 35 let. Jejich program lze definovat jako tzv. CHR formát (Contemporary Hit Radio), který klade důraz na aktuální hudební hity a životní styl mladých lidí.