Skupina MEDIA BOHEMIA, která vlastní soukromé Hitrádio Vysočina, vyzývá Český rozhlas, aby s okamžitou platností upustil od používání názvu své regionální stanice Český rozhlas Vysočina. Regionální studio ČRo hodlá zavést tento název k dnešnímu dni. Společnost MEDIA BOHEMIA a.s. považuje snahu Českého rozhlasu využít silné regionální značky soukromého rádia za nekalosoutěžní jednání.
Hitrádio Vysočina je nejposlouchanějším rádiem v Kraji Vysočina
MEDIA BOHEMIA a.s. je majitelem společnosti, která zahájila v roce 1995 vysílání Rádia Vysočina. Tato stanice si velmi rychle získala pozici nejsilnějšího regionálního rádia, kterou si již 22 letudržuje . Dle aktuálních výsledků měření poslechovosti Radioprojekt má stanice118 tisíc posluchačů týdně a je nejposlouchanějším rádiem v kraji Vysočina. Český rozhlas spustil v tomto kraji v roce 2002 regionální program pod názvem Český rozhlas Region s aktuální týdenní poslechovostí 33 tisíc posluchačů.
K 1. červnu 2017 přejmenoval Český rozhlas svoji stanici Region na Český rozhlas Vysočina a tuto změnu podpořil reklamní kampaní, která jako hlavní identifikaci používá název Vysočina. Tato náhlá změna názvu není provázena žádným zásadním posunem programu a je pouze účelovou snahou parazitovat na značce Rádia Vysočina, kterou společnost MEDIA BOHEMIA v regionu už více než 20 let rozvíjí a do které investuje.
Český rozhlas Region se mění, bude z něj Český rozhlas Vysočina
Český rozhlas Region se od 1. června 2017 stává Českým rozhlasem Vysočina. Pro posluchače na frekvencích 87,9 a 90,1 FM, se nic zásadního nemění. Regionální studio ČRo využije nový název k obohacení programu.
....Český rozhlas Vysočina hodlá na přijímačích s displejem zobrazovat název „R-VYSOC“
Tímto jednáním Českého rozhlasu hrozí záměna obou stanic u posluchačů, která přinese poškození obchodních zájmů společnosti MEDIA BOHEMIA a znehodnocení finančních prostředků, které do rozvoje Rádia Vysočina investovala.
„Český rozhlas má ve svém portfoliu stanice Český rozhlas Praha a Český rozhlas Vltava a jistě by se bránil, kdyby kterýkoliv soukromý subjekt žádal RRTV o licenci k vysílání Rádia Praha, či Rádia Vltava. Stejně tak se naše společnost důrazně ohrazuje proti přejmenování regionálního studia na název Český rozhlas Vysočina z důvodu poškození Hitrádia Vysočina, které na rozhlasovém trhu působí již 22 let a žádá vedení ČRo, aby od totonekalosoutěžní jednání okamžitě zastavilo,“ vyzývá Daniel Sedláček, předseda představenstva MEDIA BOHEMIA a.s.
Nic nehrozí. Český rozhlas Vysočina a Hitradio Vysočina jsou dva zcela odlišné pojmy a zaměnil by to jedině retardovaný jedinec. O nekalou soutěž samozřejmě nejde.