Společnost Media Master, která je prodejcem reklamního času ve vysílání médií veřejné služby, měla v loňském roce potíže s minimálním plněním objemu prodané reklamy vůči Českému rozhlasu. Obě strany nyní jednají o tom, jak vypořádají závazky z roku 2012. Agentura Media Master zřejmě bude muset doplatit rozhlasu rozdíl mezi minimálním a reálným plněním.
Rozdíl v řádu milionů
S podobnou informací přišel minulý týden server Česká média. Přestože Český rozhlas měl za minulý rok vynikající hospodaření, překročil plánovaný zisk o desítky milionů korun a obchod celkově zaznamenal 86-procentní plnění původního plánu, výsledky smluvního partnera pro prodej reklamy, společnosti Media Master, management rozhlasu příliš nepotěšily. Jak uvedl web Česká média, objem prodané reklamy ze strany smluvního partnera se nepřekročil minimální hranici, kterou smlouva rozhlasu garantuje.
Web Česká média uvedl, že rozhlas bude nyní požadovat finanční dorovnání rozdílu. Tuto informaci potvrdil i René Zavoral, náměstek generálního ředitele ČRo. Rozhlas podle něj nehodlá uplatňovat razantní postup vůči Media Masteru, jakým by mohla být třeba výpověď smlouvy, jde pouze o finální vypořádání závazků z roku 2012.
Přesnou výši plnění ani jedna strana nezveřejnila
Generální ředitel Media Master Ivan Hyžák Českým médiím řekl, že situace odráží stav na trhu rozhlasové reklamy. „Český rozhlas dostane od nás všechno, co má dostat,“ uvedl. Podle informací RadioTV by měl rozdíl mezi skutečným a minimálním plněním činit několik milionů korun, které by podle uzavřených dohod měla agentura rozhlasu vyplatit. Přesná výše plnění není známa, žádná ze stran nezveřejnila ani to, nakolik se plánované plnění přiblížilo skutečnosti. Pokud by se ale medializované informace potvrdily, ocitla by se agentura Media Master v nepříjemné situaci. Spolupráce s Českým rozhlasem za loňský rok by pro ni byla prakticky ztrátová.
Smlouva Media Master s Českým rozhlasem byla uzavřena v roce 2009 po řádném výběrovém řízení. Celkový objem zakázky činí 50 milionů korun, smlouva je platná do začátku roku 2014.
Česká televize vypíše nové výběrové řízení na prodejce reklamy
Agentura Media Master má v současnosti platnou smlouvu i na prodej reklamy v České televizi. Letos ale z tohoto partnerství utrží výrazně méně prostředků, neboť už už nemůže vysílat reklamu na hlavním programu ČT 1. Prodej reklamního prostoru se nově týká pouze kanálu ČT 2 a ČT 4. Zatímco v loňském roce byl objem prostředků investovaných do reklamy na všech kanálech ČT přibližně 320 milionů korun, očekávané tržby letošního roku zřejmě nepřesáhnou 40 milionů.
Česká televize i s ohledem na výrazně jiné podmínky po zavedení nových pravidel vysílání reklamy vypíše nový tendr na prodej reklamního prostoru. Dnes to oznámil generální ředitel Petr Dvořák. Vedení ČT přistoupilo k pečlivé analýze dopadů omezení reklamy koncem roku 2011 a na základě vyhodnocení tohoto omezení dospělo k rozhodnutí o nutnosti zrušení zadávacího řízení. „K tomuto řešení jsme přistoupili na základě ekonomického a právního auditu. Naší hlavní snahou bylo nepoškodit ani zájmy České televize, ale ani zájmy jejích klientů, obchodních partnerů a mediálních agentur,“ řekl Dvořák.
Partnerství s Českou televizí bylo v posledních letech pro agenturu Media Master klíčové. Tento kontrakt například v roce 2009 vytvářel 87 procent všech výnosů společnosti.